کاربردهای لوله مسی   

کاربردهای لوله مسی   
کاربردهای لوله مسی   

کاربردهای لوله مسی در صنعت لوله‌سازی قرار دارد بطوری که در زیرمجموعه‌ی لوله های استیل می‌باشد.  همانطور که می دانید جنس این نوع روله ها از فاز مس می باشد و این فلز در عین حالی که انعطاف پذیر می باشد می تواند رسانای الکتریکی و حرارتی فوق العاده عالی را از خود داشته باشد. رنگ این نوع از لوله ها که از جنس مس می باشند به رنگ قرمز است.

همانند سایر محصولات صنعتی، لوله های مسی کاربرد های مختلفی می توانند داشته باشند، که در ادامه شما را با کاربردهای این لوله ها آشنا خواهیم کرد.

 

لوله های مسی در ابعاد مختلفی تولید می شود و در بسیاری از صنعت ها مورد استفاده دار. لوله های مسی جایگاه خود را در بخش های انتقال برق، آب و گاز حفظ کرده است. این لوله های مسی از نازک ترین تا ضخیم ترین وجود دارند.

 

لوله های مسی در صنعت چه کاربردهایی دارند؟

به محض اینکه انسان ویژگی های مس را کشف کرد ، تصمیم گرفت آن را به کار گیرد. بنابراین ، امروزه مس جایگاه خود را در بسیاری از محصولات پیدا کرده است. صنایع در این زمینه تخصص یافته اند زیرا تمام عناصری را تولید می کنند که بعداً مورد استفاده قرار خواهند گرفت. مس در زندگی افراد اهمیت زیادی پیدا کرده است به گونه ایی که لوله های مسی کاربردهای گسترده ای را در صنعت به خود اختصاص داده اند و لوله های ساختمانی مسی دقیقاً برای مناطق مختلف از جمله بهداشت ، گرمایش و گاز مناسب می باشند.

در ادامه شما را با برخی از این کاربرد های لوله های مسی آشنا می کنیم.

 

استفاده از لوله های مسی در زمینه بهداشتی

بیمارستان ها، تهویه مطبوع و حتی تاسیسات از لوله های مسی استفاده می شود. لوله مسی که به این منظور استفاده می شود از نوع شاخه ای می باشد که سطح یکنواختی دارد و هیچگونه آلودگی نمی تواند به آنها راه یابد.

 

کاربرد لوله های مسی برای انتقال گاز

لوله های مسی به دلیل آنکه خم پذیری مناسبی دارند در نتیجه در خطوط انتقال گاز و همچنین سیستم های لوله کشی و موارد دیگر استفاده می شود. نوع لوله های مسی که برای انتقال گاز در خطوط مختلف استفاده می شود از نوع کلاف می باشند. لوله های مسی کلاف خود در قطرهای مختلفی بین رنج های 1.4 تا 8.7 اینچ و با طول قطرهایی در محدوده 15 میلی متری تا 50 میلی متری تولید می شوند.

 

 

استفاده از لوله های مسی برای انتقال حرارتی

انتقال حرارتی لوله های مسی نسبت به لوله های آلومینیومی نیز بالاتر است در نتجیه بهترین گزینه استفاده از لوله های مسی برای مبدل های حرارتی می باشد. لوله های مسی که به این منظور استفاده می شود لوله مسی کویل نام دارد.

 

کاربرد لوله مسی در چیلرها

همانطور که می دانید قطر لوله های مسی بسیار کم است و شما می توانید از آن در چیلرها و سایر سیستم های تبرید استفاده کنید. یکی دیگر از خصوصیات لوله مسی که موجب شده است این نوع کاربرد را داشته باشد خم شدن در حالت سرد می باشد. به لوله های مسی که به این منظور استفاده می شوند لوله مسی مویین نیز می گویند.

کاربردهای لوله مسی در صنعت باعث صرفه جویی در انرژی می شود زیرا هیچ گونه اتلاف حرارتی در حین استفاده از آن دیده نمی شود زیرا خواص آن شگفت انگیز است. هر لوله مسی در بخش گرمایش ، تهویه ، و همچنین سرویس بهداشتی و لوله کشی از مس ساخته شده است. آنها اجازه می دهند انرژی ذخیره شود و کاملاً بازگردانده شود.

 

نتیجه :

لوله های مس قوی ترین مصالح لوله کشی در ساختمان ها و سایر موارد هستند و این فلزی است که مستعد خوردگی ، پوسیدگی یا رطوبت نیست. این ویژگی منحصر به فرد برای لوله های مسی می باشد که کاربرد لوله های مسی را در دامنه وسیعی از صنعت تعریف کرده اند.

آنچه که کاربردهای لوله های مسی را مطمئن می کند ،اطمینان از کیفیت لوله های مسی است، در کاربرد این لوله ها، حتماً لوله های دارای علامت NF را انتخاب کنید. ظاهر نام سازنده و کشور مبدا نیز برای اطمینان از مطابقت لوله های مسی با استانداردها مهم است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.