خرید شیلنگ پنوماتیک

خرید شیلنگ پنوماتیک
خرید شیلنگ پنوماتیک

خرید شیلنگ پنوماتیک به واسطه کاربردی که در دستگاه های صنعتی و کمپرسورها دارد، مورد توجه اکثر صاحبان صنایع و کارخانه ها بوده و از جمله ملزومات مهم برای راه اندازی یک مجموعه صنعتی به شمار می رود. پیش از بررسی فرآیند خرید و استفاده از شیلنگ های پنوماتیک، بد نیست مختصر اطلاعاتی راجع به این محصول و کارایی آن داشته باشید. این دسته از تجهیزات صنعتی، شیلنگ هایی نازک و ظریف هستند که در دو نوع ساده و فنری در رنگ های متنوع برای کاربردهای مختلف صنعتی، مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه اصلی این نوع شیلنگ ها، انتقال هوای فشرده در یک دستگاه می باشد. درواقع در دستگاه هایی که کارکرد بخشی از آن توسط هوای فشرده است، شیلنگ پنوماتیک نقش انتقال دهنده را دارد. بنابراین افرادی که با سیستم ها سروکار دارند، نیازمند خرید شیلنگ پنوماتیک هستند. در ادامه توضیحات بیشتری در این باره ارائه خواهیم کرد.

 

ویژگی های مهم شیلنگ پنوماتیک

با توجه به کاربرد گسترده شیلنگ های پنوماتیک در صنایع مختلف غذایی، پزشکی، خودروسازی و…، شناخت ویژگی های مهم این محصول برای استفاده بهتر از مزایای آن الزامی است. درواقع این محصول متناسب با کاربردهای مورد انتظار، در انواع و ابعاد مختلف و در سایزهای گوناگون عرضه می شود. لذا بایستی با استفاده از برخی شاخصه های مهم که در ادامه به آنها اشاره خواهیم داشت، شیلنگ مناسب برای کاربرد مورد نظر خود را تهیه کنید. به این ترتیب ویژگی های مهم و موثر در انتخاب شیلنگ پنوماتیک شامل موارد زیر است:

 

سایز شیلنگ پنوماتیک

سایز یا همان قطر دهانه این محصول، یکی از مشخصات مهمی است که در هنگام خرید شیلنگ پنوماتیک باید از آن اطلاع داشته باشید. این سایزها از 4 میلی متر تا بیش از 2 سانتیمتر متفاوت و قابل تهیه می باشند.

 

ضخامت شیلنگ پنوماتیک

ضخامت شیلنگ نیز یکی دیگر از فاکتورهای با اهمیت در شناخت بهترین محصول می باشد. این ویژگی تاثیر مستقیمی روی مقاومت و استحکام شیلنگ در هنگام انتقال هوای پرفشار دارد. حداقل ضخامت این محصولات از 0.8 میلی متر تا بیش از 2.5 میلی متر می باشد.

 

طول شیلنگ پنوماتیک

اما مولفه بعدی طول شیلنگ است که معمولا در کارگاه و در اندازه های مشخص تولید و بسته بندی می شوند. حداقل طول موجود و قابل عرضه 50 متر و حداکثر بیش از 200 متر می باشد که بایستی در هنگام خرید شیلنگ پنوماتیک به آن توجه داشت.

 

مزایای شیلنگ های پنوماتیک

به طور حتم کاربرد گسترده شیلنگ های پنوماتیک برای صنایع و کارخانه های مختلف به دلیل برخورداری از مزایای فراوان است. به طوری که هزینه هایی که برای خرید پرداخت می شود، توجیه اقتصادی داشته باشد.

برخی از امتیازت مهم این محصول شامل موارد زیر است:

 

  • مقدار فشار قابل تحمل توسط شیلنگ های پنوماتیک بسیار عالی و چیزی بین ۲۰ بار تا ۳۲ بار می باشد.
  • شیلنگ پنوماتیک به رغم انعطاف پذیری مطلوب، از مقاومت بالایی برخوردار است.
  • استفاده از این شیلنگ ها در محدوده دمایی گسترده ای امکانپذیر خواهد بود که بین منفی ۲۰ درجه تا مثبت ۸۰ درجه سانتیگراد می باشد.
  • تنوع رنگی این محصولات موجب تفکیک بهتر آنها در سیستم های صنعتی و دستگاه هایی با حساسیت بالا شده است.

موارد فوق تنها بخشی از مزایایی بود که نقش مهمی در خرید شیلنگ پنوماتیک دارند.

 

نکات مهم برای انتخاب شیلنگ پنوماتیک

ضخامت دیواره شیلنگ از جمله موارد با اهمیتی است که لزوم دقت و توجه زیادی را برای انتخاب یک شیلنگ کاربردی و مناسب می طلبد. درواقع اگر ضخامت یا قطر داخلی لوله، کوچک تر از مقدار مورد نیاز باشد، باعث خفگی جریان می شود. به این ترتیب شاهد نا کارآمدی شیلنگ پنوماتیک به صورت افت فشار و یا سرعت بیش از حد سیالات خواهیم بود که از دلایل کاهش عمر مفید شیلنگ نیز به شمار می رود. البته توجه داشته باشید که انتخاب شیلنگ با قطر خیلی زیاد نیز معایب و زیان هایی را به همراه خواهد داشت. بنابراین در هنگام خرید شیلنگ پنوماتیک مطمئن باشید که محصول مورد نظر، ضمن توانایی تحمل فشار کاری اعلام شده، عملکرد مطلوب و مورد انتطار را داشته باشد.

 

عوامل موثر بر قیمت شیلنگ پنوماتیک

قیمت شیلنگ پنوماتیک تحت تاثیر عوامل مختلف و مهمی تعیین می شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • کیفیت و مرغوبیت مواد اولیه به کار رفته در تولید شیلنگ
  • حجم و میزان خرید (خرید عمده یا جزیی)
  • هزینه های مربوط به تهیه مواد اولیه و تولید شیلنگ

البته علاوه بر موارد فوق، عامل مهم تغییر قیمت خرید شیلنگ پنوماتیک را می توان نوسانات بازار دانست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.