لوله عایق کوره

لوله عایق کوره
لوله عایق کوره

امروزه در بازار انواع مختلفی از لوله عایق کوره موجود هستند که بسته به ویژگی های ساختاری، درجه مقاومت، ضخامت و سایر عوامل برای کوره های متفاوت به کار گرفته می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از کالا و سفارش سریع با شماره 02136349833 یا 02136349179 تماس حاصل بفرمایید

کوره های صنعتی برای ذوب و حرارت دهی مواد متنوعی به کار می روند (از جمله انواع فلزات، صنایع تهیه آلیاژ، صنعت تولید ترکیبات پلیمر و غیره)؛ برای حفظ ایمنی کامل و حصول اطمینان از عملکرد صحیح کوره، استفاده از این محصول یک امر ضروری می باشد.
اصولا این لوله ها به صورت یک لایه حفاظتی عرضه می شود که خواص ضد آتش داشته و رسانایی کمی در برابر گرما دارد و از همین جهت، اجازه نمی دهد انرژی گرمایی تولید شده در مخزن کوره به محیط خارج پراکنده شود.
وجود لوله عایق کوره در هر کارگاه و کارخانه جزء موارد بسیار ضروری به حساب می آید؛ با استفاده اصولی و انتخاب لوله عایق مناسب برای کوره می توان عملکرد مناسبی از کوره دریافت کرد و همزمان از بروز خطرات مختلف نیز جلوگیری نمود.

لوله عایق کوره

دلایل ضرورت استفاده از لوله عایق کوره

ایمنی در محیط های کاری مقیاس بزرگ و کوچک، در هر صنعتی حرف اول را می زند. از همین رو استفاده از لوله عایق کوره به عنوان پوشش ایمنی مخازن کوره، به دلایل زیر الزامی خواهد بود:
جلوگیری از هدررفت انرژی گرمایی: کوره های صنعتی و به خصوص کوره هایی که برای ذوب فلزات، افزایش استحکام ساختار های فلزی تحت تنش حرارتی، ساخت آلیاژ و استخراج عناصر معدنی به کار می روند معمولاً بایستی تحت دمای بسیار بالایی عمل کنند. دمای کوره های صنعتی ممکن است از صد درجه سانتیگراد تا چند هزار درجه سانتیگراد متغیر باشد.
انرژی مورد نیاز کوره های صنعتی عموماً با استفاده از سوخت های فسیلی تأمین می شود تا حرارت طی مدت زمان طولانی برقرار باشد.
در صورتی که از لایه عایق حرارتی در اطراف بدنه خارجی کوره استفاده نشود، بخش زیادی از انرژی گرمایی تولید شده داخل مخزن کوره از طریق دیواره های فلزی آن به محیط منتقل می شود.
در صورتی که از این امر جلوگیری به عمل نیاید، طولانی شدن فرایند منجر به هدررفت مقدار بسیار زیادی انرژی خواهد شد.
پیشگیری از خطرهای محیطی: پراکنش حرارت شدید کوره به محیط اطراف، خطر زیادی برای تجهیزات انتقال مواد و کارکنانی که در اطراف کوره حضور دارند ایجاد خواهد کرد. این مسئله علاوه بر این که برای کارکنان خطر جانی ایجاد می کند، ممکن است موجب سوختگی و آسیب دیدگی ساختارهای صنعتی شده و خطرهای بزرگتری (مانند ریسک انفجار) را دربر داشته باشد.
با استفاده از این محصول ، بخش زیادی از حرارت تولید شده در مخزن کوره حفظ می شود و میزان پراکنش حرارت بالا به محیط، به زیر 20 درصد کاهش خواهد یافت و در نتیجه، از خطر آسیب دیدگی پیشگیری به عمل خواهد آمد.

لوله عایق کوره

مشخصات انواع لوله عایق کوره

به منظور ساخت لوله عایق کوره از انواع متریال اولیه متنوع استفاده می شود که هریک بسته به ویژگی های شیمیایی و فیزیکی، از خصوصیات ساختاری متفاوتی برخوردار هستند و به عنوان عایق حرارتی، درجات عملکرد مختلفی از خود نشان می دهند.
برخی از رایج ترین انواع لوله عایق کوره که در مراکز صنعتی سراسر جهان کاربرد دارند عبارت هستند از:
لوله عایق کوره الیاف سنگ: عایق حرارتی الیاف سنگ که در بازار به پشم سنگ نیز معروف می باشد، به صورت رول های عایق عرضه می شود و یکی از بهترین و مطمئن ترین متریال هایی است که برای ساخت لوله عایق کوره کاربرد دارد.
پشم سنگ پس از فراوری سنگ های آتشفشانی و آذرین تحت حرارت بسیار بالا (بیش از 600 درجه سانتیگراد) به دست می آید و به عنوان یک عایق حرارتی، عملکرد بسیار مطلوبی از خود نشان می دهد. پشم سنگ در برابر آتش بسیار مقاوم بوده و خطر آلایندگی چندانی برای محیط زیست نخواهد داشت.
لوله عایق کوره سرامیکی: عایق حرارتی سرامیکی یکی از بهترین گزینه ها برای تهیه لوله عایق کوره می باشد؛ این نوع عایق از ترکیب سیلیس همراه با اکسید آلومینوم ساخته می شود و مقاومت بالایی در برابر تنش حرارتی از خود نشان می دهد.
میزان رسانایی گرمایی لوله عایق کوره سرامیکی بسیار کم می باشد و از همین جهت، به عنوان یک پوشش ضد حرارت و ضدآتش مناسب جهت عایق بندی کوره های صنعتی کاربرد دارد.
لوله عایق کوره CMS: عایق سنتتیک CMS یک عایق فوق العاده مقاوم در برابر حرارت به حساب می آید که نسبت به سایر انواع لوله عایق کوره، با قیمت بالاتری ارائه می شود.
لوله عایق کوره CMS شامل ترکیبی از کلسیم، منیزیم و سیلیس می شود و در مقایسه با انواعی از لوله عایق کوره مانند پشم سنگ، ضرر کمتری برای محیط زیست خواهد داشت. لوله عایق کوره CMS برای کوره هایی که در دمای 1000 درجه سانتیگراد به بالا کار می کنند بسیار مناسب می باشد.

نکات انتخاب لوله عایق کوره

همان طور که اشاره شد، کوره های مختلف کارگاهی و صنعتی در مقیاس های متفاوتی عمل می کنند و بنابراین ممکن است درجه حرارت مخزن کوره، از چند صد درجه سانتیگراد الی بالای هزار درجه سانتیگراد متغیر باشد.
به همین علت، جنس لوله عایق کوره بایستی حتما به گونه ای انتخاب شود که به عنوان یک عایق، پاسخگو باشد و ایمنی ضروری را فراهم کند. برای کوره هایی که تحت دمای بسیار بالا کار می کنند، گاهی استفاده از دو یا چند لایه عایق نیاز خواهد بود.
انواع مختلف لوله عایق کوره با قطر و ابعاد متنوع در فروشگاه های معتبر لوازم ایمنی و عایق سازی سراسر کشور عرضه می شوند؛ با یک جستجوی کوتاه در بازار لوله عایق کوره می توان انواع عایق های ساخت کارخانه های داخلی و خارجی را مشاهده نمود.
قیمت لوله عایق کوره (صادراتی و وارداتی) در بازار داخلی، بر اساس نوسان های روز قیمت متریال اولیه و تغییرات نرخ ارز تعیین می شود. به علاوه، گرید های مختلف لوله عایق کوره نیز بر اساس نوع مواد اولیه به کار رفته قیمت متفاوتی خواهند داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.