واشر عایق کوره

واشر عایق کوره
واشر عایق کوره

واشر عایق کوره
همیشه و در صنایع مختلف استفاده از واشر حس می شده است. به بیانی ساده اگ قصد معرفی واشر یا همان درزبند را داشته باشیم می توان از واشر که گسکت نیز نامیده می شود به عنوان یک درزبند مکانیکی یاد کرد که به فراخور نوع جای خالی میان دو جسم قرار داده می شود. قراردادن واشر در بسیاری از مکان ها به منظور ممانعت از نشتی صورت می گیرد. به طوری که فرایند آب بندی به خوبی پیش می رود. طیفی از گسکت ها را می توان در بازار یافت. در ادامه به این انواع گسترده واشر عایق کوره اشاره خواهیم کرد. این شما و این هم صفر تا صد واشر عایق کوره

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر از کالا و سفارش سریع با شماره 02136349833 یا 02136349179 تماس حاصل بفرمایید

انواع واشر عایق کوره براساس متریال 

طیف گسترده ای از انواع واشر در بازار موجود می باشد که مهم ترین آن ها را می توان موارد زیر دانست:
• واشر مقوایی
• واشر نسوز کاغذی
• کلینگریت
• واشر لاستیکی
• واشر سیلیکونی
• واشر نمدی
• وشر فایبرگلاس
شاید در بسیاری از موارد نیز شاهد استفاده از آزبست برای تهیه گسکت باشیم. بسیاری از افراد به دنبال این هستند که درباره گسکت تعریفی فنی را ارائه کنند. این تعریف به شرح زیر می باشد:
گسکت ساختاری مکانیکی می باشد که عمل ممانعت از نشت را انجام می دهد و این عمل به آب بندی نیز مشهور می باشد. به بیان کامل تر می توان از آن به عنوان یک مهر و موم مکانیکی نیز یاد کرد. میخواهیم درباره برخی از ساختاری هایی که کمی قبل تر اشاره کردیم توضیحات اختصاصی ارائه کنیم. پس با ما همراه باشید.

 

واشر عایق کوره

 

ورق کلینگریت
هنگامی که در صنعت اقدام به ترکیب پودر آزبست با رزینهایی از جنس لاستیک می کنیم حاصل فراورده ای به نام ورق کلینگریت خواهد بود. از جمله رزین های پلاستیکی مهم در این باره می توان به NB و NBR و… اشاره کرد. این ورقه ها از نظر انعطاف پذیری دارای سطح قابل قبولی بوده و می تواند تا دمای 500 درجه سانتی گراد نیز گرما را تحمل کند. به علاوه اینکه خواص فیزیکی و شیمیایی این ورقه ها نیز بسیار مناسب می باشد.
برای آب بندی کردن سطوح صاف و نیز نیمه صاف بهترین گزینه همین ورقه ها می باشند. عوامل مختلفی را می توان نام برد که این ورقه ها دربرابر آن ها مقاومتی مثال زدنی نشان می دهند. برای نمونه می توان به روغن و یا آب و البته گاز و الکل و اسید اشاره کرد. انواع مختلفی از این ورقه ها را می توان در بازار یافت که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ساده
• ساده آغشته به گرافیت
• نوع برخوردار از سیم
• نوع برخوردار از سیم دارای گرافیت
این ورقه ها می توانند بازه دمایی 100- تا 550+ درجه سانتی گراد را تحمل کنند. به علاوه اینکه این ورقه ها دارای تنوع بالایی از نظر ابعادی هستند. برای نمونه می توان به مدل های 1*1.5 و نیز 1.5 * 1.5 اشاره کرد. موارد استفاده از این ورقه ها نیز گسترده می باشد. به طوری که از خانه تا کارخانه ها و نیروگاه ها و تولیدی های بزرگ نیز می توان استفاده از این محصولات را شاهد بود. از نظر مقاومت دربرابر آتش نیز این ورقه ها دارای انواع مختلفی هستند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ورقه های مقاوم دربرابر آتش بی سیم که دارای قابلیت مقاومت دربرابر آتش و حرارت تا 550 درجه سانتی گراد می باشند.
• ورقه های سیم مقاوم دربرابر شعله که دارای مقاومت دربرابر 580 سانتی گراد می باشد.
• ورقه های گرافیتی بی سیم کلینگریت دارای مقاومت دربرابر حرارت تا 600 درجه سانتی گراد می باشند.
ورقه های غیر آزبستی
در این ورقه ها همانگونه که از نامشان پیداست از مواد دیگری غیر از آزبست استفاده شده است. از جمله موارد بسیار مهم در صنعت مهر و موم به جرئت همین ورقه های غیر آزبستی می باشند. شاید استفاده از آزبست گزینه ای خطرناک باشد. برای همین نمی توان انتظار این را داشت که آزبست بیش از اندازه برای تولید واشر های عایق به کار بروند. برای اینکه این مشکل حل شود باید تولید کنندگان ورقه های آزبستی به سراغ تولید ورقه هایی بروند که دارای خواصی مشابه آزبست هستند. البته این را هم باید گفت که آزبست به تنهایی فقط برای افرادی که در نزدیکی آن هستند خطرناک هستند. اما همین محصولاتی آزبستی وقتی تلید می شوند دیگر ایمن هستند.
این ماده یعنی آزبست قابلیت این را دارد که در هوا به صورت ذرات معلق متمرکز شده و با استنشاق شدن توسط کارگران امکان سرطان ریه را چندبرابر کند. هرچند الیاف آزبست از نظر مقاومت دربرابر مواردی مانند درجه حرارت بسیار سطح مناسبی دارد. ولی به دلیل همین ویژگی های خطرناک از سوی بسیاری از مقامات به عنوان ماده ای خطرناک از آن یاد می شود. در برخی موارد تولید کنندگان از موادی منند گرافیت و یا کربن و البته تفلون نیز برای تولید چنین مواردی استفاده می کنند.
سخن آخر
در این مطلب درباره واشر عایق کوره و کاربرد های واشر عایق کوره برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه کردیم. تلاش کردیم به خوبی و به طور کامل درباره کاربرد و اهمیت استفاده از واشر عایق کوره برای شما صحبت کنیم. در طول متن درباره کاربرد ها و موارد استفاده از این واشر ها مانند استفاده در خانه و نیز نیروگاه ها برای شما توضیحاتی را شرح دادیم. به علاوه اینکه برای شما انواع متریالی که برای ساخت این محصولات به کار می روند نیز مطالبی را گفتیم.
دانستید که در تولید برخی از مدل های واشر عایق کوره از ماده ازبست استفاده می شود. این درحالی است که ازبست ماده ای است که خطرات خود را نیز داراست. این ماده دارای قابلیت واکنش دادن با یاخته های بافت ریه می باشد. به همین دلیل در تولید این وسایل از مواد دیگری نیز استفاده می شود. به چند مورد ز این مواد نیز برای شما اشاره کردیم که تفلون و کربن و … از مهم ترین آن ها بودند. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی درباره واشر عایق کوره مطالب کافی را دریافت کرده باشید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.