مزایای لوله های مسی

مزایای لوله های مسی
مزایای لوله های مسی

مزایای لوله های مسی و ویژگی های استثنایی این دسته از محصولات را می توان عمده ترین عاملی دانست که موجب کاربرد صنعتی و ساختمانی آنها در طیف وسیع و گسترده شده است. امروزه در اکثر کشورهای دنیا استفاده از لوله های مسی در منازل و ساختمان ها با پیشرفت چشمگیری مواجه گردیده و به یکی از اجزای مهم در خطوط انتقال آب و سیستم های تهویه مبدل شده است. از همین رو شناخت ویژگی ها و مزایای این لوله های مسی به شما در انتخاب نوع و سایز مورد نظر و کارایی قابل انتظار، کمک زیادی می کند. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی مزایای لوله های مسی بپردازیم.

 

برخورداری از سایز استاندارد

با توجه به اینکه لوله های مسی از نظر سایز و قطر در انواع و نمونه های متنوعی تولید می شوند، لزوم تهیه اتصالات مربوط با آنها نیز بسیار با اهمیت می باشد. اما مزیتی که لوله های مسی از آن بهره مند هستند، وجود کلیه اجزا و اتصالاتی است که متناسب با کاربرد آنها و به صورت استاندارد طراحی و عرضه شده اند. از طرفی این لوله ها به واسطه برخورداری از مجموعه ویژگی هایی خاص، دارای تطابق بالایی با اصول و الزاماتی هستند که در راستای استانداردهای استفاده از آنها  تعیین گردیده و لذا به راحتی و به شکلی گسترده قابلیت استفاده برای کاربردهای مختلف را دارند.

 

قابل تولید در ابعاد وسیع

یکی دیگر از مزایای لوله های مسی که دسترسی به آنها را برای اهداف مختلف، ساده کرده است، امکان تولید آنها در اندازه و قطرهای مختلف می باشد. این ویژگی موجب گردیده که علاوه بر سهولت در تهیه نمونه های مد نظر، در قسمت های مختلف یک ساختمان نیز می توان متناسب با فضای موجود و هماهنگ با هر نوع پمپی از آنها بهره برد. مثلا در سیستم‌ های گرمایش آب گرم، بایستی لوله‌ هایی ظریف و رابط های لحیم شده که از نظر هزینه نیز بسیار مناسب هستند به کار برده شود. این در حالی است‌ که در خطوط انتقال و توزیع آب و یا سیستم اطفای حریق مجتمع های چند طبقه، استفاده از لوله‌ های مسی با قطر بزرگ مناسب و کاربردی می باشند.

 

دوام بالا و بی نیاز از نگهداری

ماندگاری بالا و عدم نیاز به رسیدگی مداوم و تعمیر و نگهداری را می توان از دیگر مزایای لوله های مسی دانست. عدم نیاز به رنگ برای جلوگیری از فرسایش و مقاومتی که در برابر اشتعال از خود به نمایش می گذارند و همچنین ایجاد یک لایه نازک در داخل لوله ها هنگام ساخت، دلایل افزایش طول عمر این محصولات به حساب می آیند.

 

مقاومت عالی در مقابل خوردگی

همانطور که اشاره شد، مقاومت لوله های مسی در برابر خوردگی فوق العاده است و از هر عاملی برای محافظ و افزایش دوام، بی نیاز می باشد. مثلا حتی اگر آب به مدت طولانی در این لوله ها قرار بگیرد به هیچ عنوان منجر به اکسید شدن و آسیب به لوله نخواهد شد. بنابراین مقاومت بی نظیر در برابر خوردگی و حفظ کیفیت آب از عمده ترین مزایای لوله های مسی به شمار می رود.

 

نصب راحت و سریع

قابلیت ساده اتصال و نصب از طریق اتصالات گوناگون و یا به وسیله لحیم کاری، یکی دیگر از مزایای قابل توجه لوله های مسی می باشد. از طرفی انعطاف بالای مس به کار رفته در ساختار این محصولات موجب شکل پذیری و خم شدن ساده و متناسب با محل استفاده نیز شده است. جابه جایی راحت نیز مزیت بعدی این تولیدات است که علت آن سبک بودن وزن این لوله ها بوده و نیازمند به کارگیری نیروهای کمتری برای حمل و نقل آنها می باشد. همچنین صرفه جویی در وقت، هزینه و کمک به یکپارچه سازی سیستم های آبرسانی و تهویه، بخش دیگری از مزایای لوله های مسی به شمار می رود.

 

رسانای عالی گرما

هدایت گرمایی عالی در مقایسه با آلومینیوم و فولاد که چیزی حدود هشت برابر می باشد، مزیتی است که موجب کاربرد گسترده لوله های مسی در انتقال گرما شده است. به همین دلیل از آنها در خطوط طولانی و با کمترین اتلاف گرما استفاده می شود.

 

دوستدار محیط زیست

سازگاری بالا با محیط زیست و قابلیت ذوب و بازیافت لوله های مسی مستعمل در مقایسه با لوله های پلاستیکی، یکی از ارزشمندترین مزایای لوله های مسی به حساب می آید که علت آن به ساختار معدنی و تشکیل شده از مواد طبیعی مربوط می شود به طوری که کوچکترین ماده مصنوعی در ترکیبات آنها وجود ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.