قیمت خرید طناب سرامیکی

قیمت خرید طناب سرامیکی
قیمت خرید طناب سرامیکی

قیمت خرید طناب سرامیکی که یکی از پرکاربردترین محصولات دیرگداز در صنعت به شمار می رود با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. بر این اساس می توانید در هنگام خرید از مشاوره کارشناسان فروش این محصولات نسوز استفاده نموده و مقادیر مورد نیاز خود از این طناب نسوز را با کیفیت و قیمت دلخواه خود تهیه و خریداری نمانید. با این توضیح در ادامه به بررسی مشخصات و قیمت خرید طناب سرامیکی خواهیم پرداخت تا در صورت لزوم بتوانید از این اطلاعات استفاده نمائید.

معرفی طناب نسوز سرامیکی

همانطور که می دانید امروزه انواع مختلفی از تولیدات نسوز با ترکیبات و ساختار متنوع در بازار دیده می شود که در زمینه های مختلفی دارای کاربرد هستند. از آن میان، طناب نسوز که با عنوان نخ سرامیک فایبر نیز شناخته می شود، از جمله نمونه های پرکاربرد و شناخته شده ای است که در صنایع مهم و مختلف مورد توجه و استفاده می باشد. این محصول را می توان به واسطه برخورداری از ویژگی های فراوان و منحصر به فرد، بهترین جایگزین برای آزبست دانست. اما آنطور که پیداست، اصلی ترین ماده تشکیل دهنده ساختار این محصول، الیاف سرامیک است که اکثر مزایای مهم این طناب نسوز به دلیل وجود همین الیاف می باشد. درواقع قیمت خرید طناب سرامیکی تحت تاثیر کیفیت و مقدار مواد اولیه و الیاف به کار رفته در آن، تعیین می شود.

انواع طناب سرامیکی نسوز

طناب سرامیکی از نظر شکل و ساختار در دو نوع با مقطع گرد و مقطع چهارگوش به بازار عرضه می شود. که فرآیند تولید هریک به صورت کلی به شرح زیر می باشد:

1- طناب سرامیک فایبر با مقطع گرد: این طناب سرامیکی در نتیجه پیچ یا گره خوردن رشته های الیاف سرامیک با مواد عالی دیگر تهیه می شود.

2- طناب سرامیک فایبر با مقطع چهارگوش: نوع دیگر این محصول نیز به صورت پکینگ نسوز به یکدیگر بافته می شوند که همین مسئله موجب افزایش تراکم و قدرت مکانیکی این محصول در مقایسه با طناب فایبر سرامیک گرد شده است.

درواقع می توان یکی از دلایل اختلاف قیمت خرید طناب سرامیکی را نوع بافت و گرد یا چهارگوش بودن آن دانست.

مهم ترین ویژگی های طناب سرامیکی

مهمترین ویژگی طناب سرامیکی، تحمل بالای حرارتی می باشد که زمینه ساز کاربرد آن برای موارد گوناگون و متعدد شده است. درواقع این محصول تا 1100 درجه سانتیگراد قادر به حفظ کارایی و ساختار خود می باشد. این طناب نسوز همچنین دارای استحکام مکانیکی عالی و انعطاف قابل قبولی است.

استفاده از الیاف آلومینوسیلیکات با کیفیت نیز شاخصه دیگر این محصول به حساب می آید. این در حالی است که وجود الیاف نسوز سرامیکی نیز عامل بهبود مقاومت و انعطاف این محصول به شمار می رود. نکته شایان ذکر، استفاده از سیم استیل یا فولاد نسوز در ساختار این محصول است که به افزایش مقاومت حرارتی آن تا 1260 درجه سانتیگراد کمک می کند.

پایداری شیمیایی عالی و مقاومت در برابر شوک حرارتی و یا خوردگی ناشی از برخورد با مواد شیمیایی (به جز اسید هیدروفلوئوریک، اسید فسفریک و قلیاها) نیز از دیگر مشخصات مهم طناب سرامیکی می باشند.

کاربرد طناب نسوز سرامیکی

مزایا، مشخصات و قیمت خرید طناب سرامیکی از جمله دلایلی هستند که موجب گردیده این محصول به طور گسترده ای در صنایع مهمی نظیر فولاد ، نفت ، گاز و پتروشیمی کاربرد داشته باشد. در ادامه به برخی از موارد مهم استفاده این محصول در زمینه های مختلف، اشاره خواهیم داشت:

  • تولید واشرهایی با حرارت بسیار بالا
  • آب بندی کانال ها در صنایع مهم
  • عایق بندی داکت کوره ها، هودهای صنعتی و برج های حرارتی که مستقیمأ در مجاورت حرارت بالا قرار دارند.
  • عایق کاری مخزن ها، شفت ها و پمپ های دما بالا
  • تولید و دوخت انواع منسوجات نسوز
  • تولید پرده های حرارتی برای استفاده در صنایع گوناگون
  • درزگیری کوره های ضد اسید در پتروشیمی

قیمت خرید طناب سرامیکی

اطلاع از قیمت طناب فایبر سرامیک همانند سایر محصولات دیرگداز، تحت تاثیر عوامل و فاکتورهای گوناگون و متعددی است که مهم ترین آنها کیفیت و گرید محصول مورد نظر شما می باشد. بنابراین برای تهیه و خریداری این نوع طناب نسوز می توانید متناسب با زمینه کاربرد و نوع استفاده مد نظر خود از راهنمایی و مشاوره متخصصین و کارشناسان مربوطه استفاده نمائید. در این صورت محصول خریداری شده با توجه به کیفیت و قیمت پرداختی، کارایی بهتر و بیشتری برای زمینه کاری شما خواهد داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.