فروش انواع ورق میکا در تهران

فروش انواع ورق میکا در تهران
فروش انواع ورق میکا در تهران

فروش انواع ورق میکا در تهران با توجه به موارد کاربرد فراوان آنها در صنایع مختلف، توسط مراکز فروش فعال این محصولات صورت می گیرد. ورق میکا از جمله تولیدات نسوز با منشاء معدنی و بسیار ارزشمند است که مملو از مزایای متعددی است و شاخص ترین آنها مقاومت بالا در برابر حرارت های بسیار زیاد و یا خواص دی الکتریک می باشد. از این رو در طیف وسیعی از زمینه های صنعتی و غیره دارای کاربردهای موثری است که از آن جمله می توان به فولاد، صنایع الکتریکی، کوره های صنعتی و… اشاره کرد. به همین دلیل می توان گفت که این عایق یکی از با اهمیت ترین مواد برای استفاده در صنایع مهم و ارزشمند به حساب می آید.

به همین منظور در ادامه این مطلب، علاوه بر معرفی ساختار و ویژگی های این نوع عایق نسوز، فروش انواع ورق میکا در تهران را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

 

معرفی ورق میکا نسوز

ورق میکا یکی از محصولات ساخته شده از ماده معدنی میکا است که به عنوان یک عایق حرارتی و الکتریکی مطلوب و پرکاربرد شناخته می شود. این محصولات در دو نوع نرم و خشک و در گریدهایی با عناوین مسکویت و فلوگوپایت قابل استفاده هستند که هریک در زمینه های مربوط به خود، کارایی دارند. ضخامت ورق های میکا، عمدتأ کمتر از 0.5 میلیمتر است که به صورت رولی و با عنوان میکا رولی در بازار عرضه می شوند.

ساختار این محصول متشکل از لایه ای مواد نسوز است که با ایجاد یک سد عالی، خسارات ناشی از حرارت زیاد را به حداقل می رساند. همچنین حمل و نگهداری این محصول دیرگداز، بسیار راحت می باشد و برش و استفاده از آن نیز کاملا سریع و آسان است. از همین رو بخش عمده ای از فروش انواع ورق میکا در تهران به دلیل برخورداری از چنین ساختار و ویژگی هایی است.

 

ویژگی های مهم ورق های میکا

با توجه به اینکه ورق های میکا از ماده نسوز میکا که ساختاری مملو از کانی های معدنی سیلیکاتی دارد، تشکیل گردیده، دارای دو ویژگی مهم و اصلی هستند که در ابتدای همین مطلب نیز به آنها اشاره شد. مقاومت گرمایی و خاصیت دی الکتریک یا عایق الکتریسیته، دو ویژگی شاخص و برتر میکا هستند که برای کاربرد گسترده آن در صنایع مختلف می تواند کافی باشد. اما یقینأ ویژگی های این محصول منحصر به فرد و کارآمد محدود به موارد نامبرده نبوده و موارد متعدد دیگری در استفاده از میکا به عنوان یک عایق محبوب نقش دارند. از جمله این ویژگی ها می توان قابلیت ارتجاعی مناسب، انعطاف مطلوب، وزن بسیار کم و توان حفظ کارایی و قابلیت ها در دمای 1100 درجه سانتیگراد را نام برد. درواقع این قابلیت ها نقش مهمی در فروش انواع ورق میکا در تهران دارند.

 

کاربردهای ورق های میکا رولی

کاربردهای ورق های میکا در صنعت با توجه به ویژگی هایی که در پاراگراف قبل مورد اشاره قرار گرفتند، بسیار متنوع و فراوان خواهند بود. اما به طور معمول از این نوع عایق در ساخت انواع قطعات و لوازم الکترونیکی بهره برده می شود. ضمن آنکه در صنایع نفت، فولاد، هوافضا، عمران، تولید مواد بهداشتی و… نیز دارای کاربردهای مهمی است.

علاوه بر موارد فوق که نشان دهنده مصرف عمده میکا در کاربردهای صنعتی است، در ادامه سایر موارد استفاده از انواع میکا را برخواهیم شمرد که بیانگر حجم وسیع کاربرد آن در زمینه های مختلف می باشد:

  • برای مصارف ساختمانی و با هدف ایجاد پوشش های سلولزی

  • برای کاربردهای تزئینی در شمع سازی، ساخت گل و مجسمه

  • در تولید انواع سایه و یا پودرهای آرایشی

  • ساخت محصولات بهداشتی مانند خمیردندان و پودرهای بهداشتی

  • به عنوان محافظ و عایق گرمایی در کوره های القایی

 

مزایای فروش انواع ورق میکا در تهران

همانطور که در این مطلب چندین بار اشاره شد، تقاضا و استقبال از میکا به دلیل برخورداری از ویژگی های برحسته و منحصر به فردی همچون قابلیت های حرارتی و الکتریکی بسیار زیاد می باشد و این ویژگی ها زمینه ساز کارایی آن در موارد گوناگون شده است. همچنین نصب ساده و راحت این عایق نیز می تواند از دلایلی باشد که از میکا در موارد خاص مانند کوره ها استفاده زیادی می شود.

بخش عمده فروش این محصول به واسطه قابلیت عایق بودن آن است که به عنوان پوششی برای محافظت و کمک به افزایش دوام و طول عمر تجهیزات مورد استفاده در صنایع گوناگون و کاهش هزینه های مربوط به تعمیر آنها به کار می رود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.