عایق بندی لوله

عایق بندی لوله
عایق بندی لوله

امروزه عایق بندی لوله ها در کنار سایر خدمات عایق بندی در ساختمان ها انجام می شود که توجه بسیار زیادی در این مورد صورت گرفته است. درواقع لوله های عایق کاری شده برای مجاری آب و سایر سیالات برای انتقال حرارتی مناسب انجام می شوند. از تکنیک لوله های عایق کاری شده بیشتر برای تاسیساتی مانند مخازن یا حتی دیگ های بخار نیز استفاده می شود.

 

عایق بندی لوله چگونه کار می کند؟

با توجه به نقشی که عایق بندی دارد و برای نگه داری و محافظت استفاده می شود، لوله های عایق بندی شده نیز به جهت محافظت و نگهداری از لوله استفاده می شود. بنابراین برای عملی کردن این نقش در لوله ها، لازم است تا یک ماده عایق دور هر لوله نیز قرار گیرد.

با آنکه شما راه ها و روش های مختلفی را می توانید برای عایق سازی لوله های خود استفاده کنید، اما از آن جهت که هیچ روشی رایگان نخواهد بود در نتیجه بهتر است تا قبل از انتخاب بهترین روش عایق سازی لوله ها، در مورد بودجه و میزان هدف خود از سطح عایقی که می خواهید اجرایی کنید به تصمیم قاطع و مشخص برسید. درواقع این شما را به بهترین گزینه در بین عایق های لوله ای می رساند .

 

خرید عایق لوله ای

در هنگام خرید همه ی افراد به دنبال بهترین و کارایی ترین مورد هستند. مثلا در حال حاضر شما به دنبال عایق بندی لوله های مورد نظر خود هستید که در این حالت بهترین و کارایی ترین به میزان عایق ایجاد شده در لوله ها برمی گردد. به زبان ساده تر ضخامت عایق در لوله ها برای شما مهم می باشد. هرچه ضخامت در عایق های لوله ای بیشتر باشد در نتیجه شما از عایق سازی بهتر و بیشتری برخوردار خواهید بود. همچنین اگر از میزان ضخامت کاسته شود قطعا عایق ضعیف تری در لوله ها به شما خواهد داد که در نهایت باعث حفظ کمتر عایق حرارتی در لوله های می شود. میزان کارآمد بودن عایق های حرارتی در لوله های به میزان مصرف انرژی مربوط می شود که عایق ضعیف به مصرف بیشتر انرژی منجر می شود و بالعکس.

 

 

چه قیمتی برای عایق حرارتی لوله ها باید انتظار داشت؟

چون عایق های لوله ای متنوع از نظر کیفیت و سطح کاراریی هستند در نتیجه قیمت مشخصی برای آنها نمی توان اعلام کرد. اما واحد اندازه گیری بر حسب متر می باشد که بسته به متراژ مورد استفاده هزینه های و قیمت های خرید و فروش متناسب با کیفیت متغیر می باشد.

 

 

کاربردهای عایق لوله

این احتمال در بین انواع لوله ها مانند آبگرمکن، زیرزمین، گاراژ، حمام و سرویس بهداشتی وجود دارد که لوله ها مسافت های طولانی را تا نقطه باز شدن طی می کنند. همین امر باعث می شود که بیش از 20 درصد از انرژی تولید شده توسط سیستم گرمایش یا تولید آب گرم خانگی را از دست داد.

حال این اتفاق می تواند در صنایع بزرگتر و مختلف برای کاربردهای صنعتی اتفاق بیفتد که باعث مصرف سوخت انرژی بیشتر برای حفظ حرارت مورد انتقال در لوله باشد. بهمین جهت کاربردهای خودش را این موارد بیشتر نشان خواهد داد که در ادامه کاربردهای عایق بندی لوله ها عنوان می شود.

  • محافظت از لوله ها و مخازن آب گرم در برابر یخ زدگی
  • لوله های در معرض زیبایی بیشتر هستند
  • عایق صوتی بهتر برای راحتی بیشتر
  • جلوگیری از بوجود آمدن بخار آب روی سطح لوله به دلیل اختلاف دمای محیط و دمای لوله
  • مانع شدن از خرابی و شکستگی در لوله ها به دلایلی چون یخ زدگی می شود.
  • کنترل کردن صداها که در هنگام انتقال ایجاد می شود

 

انواع عایق بندی لوله ها

ماده های عایقی که می توان برای لوله ها به جهت حفظ حرارت موجود در انتقال ها استفاده کرد مواردی چون پلی استایرن، فوم فنولیک، پشم شیشه، پشم معدنی یا آستین فوم مصنوعی می باشد. امروزه باتوجه به میزان نیاز پروژه ها در عایق بندی کردن لوله ها یکی از انواع عایق بندی ها در لوله بکار برده می شود که می توانید برای تهیه این عایق های لوله ای با گروه گاماصنعت ارتباط مستقیمی در جهت خرید و تهیه آن به همراه مشاوره رایگان را داشته باشید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.