ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی

ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی
ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی

 ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی با بهترین کیفیت و برای اهداف گوناگون صنعتی و غیره صورت می گیرد. همانطور که می دانید این دسته از محصولات، مقاومت بالایی در برابر حرارت بالا و جریان برق از خود به نمایش می گذارند. به همین دلیل موارد کاربرد آنها عمومأ به ایجاد یک سد محکم در برابر عبور ولتاژ الکتریکی برای اهداف مختلف مربوط می شود. به بیان بهتر با استفاده از این قطعات، امکانی فراهم گردیده که در مواقع لزوم بتوان از عبور جریان برق جلوگیری نمود. با این توضیح در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی موضوع ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی بپردازیم و اطلاعات لازم درباره این دسته از قطعات نسوز و مقاوم را در اختیار مصرف کنندگان قرار بدهیم.

مشخصات مهم عایق های حرارتی و الکتریکی

  • قابلیت تحمل حرارت و گرما تا دمای 190 درجه سانتیگراد
  • تحمل ولتاژهای بالا تا 20 کیلووات
  • دارای تحمل فشاری مطلوب
  • برخوردار از مقاومت مکانیکی مناسب
  • مقاوم در برابر رطوبت

انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی

به طور کلی ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی در اشکال و ابعاد گوناگون اما استاندارد و با رعایت پیچیدگی ها و ریزبینی های خاص صورت می گیرد. بر این اساس استفاده از انواع این محصولات برای اهداف و مصارف متنوع به ویژه در صنعت برق و الکتریک امکانپذیر خواهد بود. از جمله این قطعات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انواع قطعات نسوز مانند لوله، کامپوزیت، فیبرهای صنعتی، استخوانی، نخدار، پلی استری و فایبرگلاس
  • لوله های فیبر استخوانی و نخدار
  • لوله های فایبرگلاس
  • انواع پارچه الیاف شیشه و سرامیک
  • انواع میلگرد و ورق عایق
  • فیبرهای صنعتی مخصوص با پوشش های متنوع
  • ساخت انواع قطعات مطابق نقشه

مزایای عایق های حرارتی و الکتریکی

عمده ترین مزایای ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی ، کاربرد آنها به عنوان دی الکتریک در خازن ها و یا پوشش کابل ها و سیم های برق می باشد. نکته جالب توجه در رابطه با این قطعات، مقاومت چند ده برابری مواد اولیه و تشکیل دهنده آنها مانند تفلون، پلاستیک، شیشه و لاستیک در مقایسه با قطعات ساخته شده از فلزهایی همچون مس است. مقاومت بالا و هدایت کم جریان برق نیز، مزیت دیگر این قطعات به حساب می آید که این خاصیت به واسطه عدم حرکت اتم های عایق الکتریکی است و توان جابه جایی در طول ماده را ندارد. مشخصه بعدی این محصولات، محافظت در برابر از دست دادن جریان است که به دلیل ایستایی الکترون ها و اینکه به راحتی نمی توانند آزاد شوند، ایجاد می گردد. این عایق ها همچنین با مقاومت در برابر عبور جریان، موجب بهینه سازی جریان الکتریکی خروجی خواهند شد.

اصول ساخت انواع عایق های حرارتی و الکتریکی

اساسأ تولید کننده های مطرح و شناخته شده که در زمینه ساخت انواع قطعات عایق حرارتی و الکتریکی فعالیت می کنند، با بهره گیری از انواع مواد اولیه باکیفیت و بهترین نوع فیبر نسوز، اقدام به تولید محصولات مورد اشاره در بخش قبل می نمایند. علاوه بر رعایت کیفیت و استاندارد که از جمله دلایل بهبود شرایط کاری قطعه مورد نظر به حساب می آید، در تولید این محصولات، دقت و بهره گیری از دانش افراد متخصص و بهترین تجهیزات نیز مورد توجه بوده و از همین رو، محصولات تولیدی در سطح بالا و قابل اطمینانی تهیه و عرضه می گردند.

 

مهمترین عایق حرارتی

عایق بندی لوله ها و لوازم جانبی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی برای تضمین بهره وری انرژی تاسیسات ضروری و مهم است. این اقدامی است که باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود، به ویژه در فضای باز یا در محل های بدون عایق. عایق بندی لوله حرارتی نیز یکی از سودآورترین اقدامات بهره وری در مبحث انرژی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.