علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی

علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی
علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی

 

علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی به مزایای متعدد آن مانند قابلیت خم کاری، جوشکاری و فیتینگ راحت آن با اتصالات مربوط می شود. از طرفی مقاومت در برابر خوردگی و پوسیدگی نیز قابل توجه بوده و از همین رو بخش مهمی از کولرهای گازی شناخته می شوند که برای انتقال گاز اسپلیت کاربرد دارند. این لوله های مسی همچنین در یونیت کولر گازی نیز وظیفه انتقال دهنده حرارت را عهده دار بوده که باعث افزایش دوام و ماندگاری دستگاه شما در طولانی مدت خواهد شد. بر همین اساس و با توجه به اهمیت و نقش این لوله ها در ساختار کولرهای گازی، لزوم توجه به برخی نکات الزامی است تا بدین وسیله از محصولی با کیفیت و کارآمد بهره مند گردید. از این رو در این مقاله قصد داریم با بررسی برخی ویژگی ها با لزوم و علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی آشنا شویم.

 

عملکرد بهینه و هزینه پایین

با توجه به کارایی و عملکرد مناسب و مطلوب لوله های مسی در تاسیسات برودتی و همچنین دوام بالای آن در طولانی مدت، استفاده از آنها در کولرهای گازی بسیار مقرون به صرفه و کاربردی می باشد.

 

وزن کم و ابعاد مناسب

یکی دیگر از دلایل کاربرد گسترده لوله های مسی، وزن سبک آنها است که علاوه بر سهولت در جابه جایی، موجب نصب راحت و سریع آن در فرآیند لوله کشی کولر گازی می شود. از طرفی فضای اشغال شده و هزینه صرف شده برای آنها نیز نسبتأ پایین است.

اتصال قوی و نصب راحت

یک علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی به مقاومت انواع اتصالات مسی و همچنین سهولت در روند نصب و لوله کشی مربوط می شود که موجب نشت ناپذیری و استحکام این لوله ها شده است. معمولا برای ایجاد اتصال در لوله های مسی کولرگازی از لحیم کاری استفاده می شود.

 

سهولت در ساخت و استفاده

همانطور که اشاره شد، خم پذیری و شکل گیری راحت دو ویژگی اساسی و مهم لوله های مسی هستند که باعث سرعت بخشیدن به روند برش و به کار گیری آنها شده است. بنابراین در هنگام استفاده از این دسته لوله ها، سرعت نقش مهم و پررنگی دارد که دیگر علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی به شمار می رود.

 

مقاومت بالا در برابر خوردگی

به طور حتم مهم ترین شاخصه ای که موجب افزایش طول عمر و ماندگاری لوله های مسی و در نتیجه کولرهای گازی می شود، مقاومتی است که این محصولات در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود به نمایش می گذارند. این ویژگی از گرفتگی لوله های مسی جلوگیری به عمل آورده و باعث صرفه جویی در هزینه و زمانی می گردد که می بایست صرف تعمیر و نگهداری از آنها شود که این مسئله یکی از مهم ترین دلایل استفاده از لوله های مسی در کولر گازی می باشد.

 

انتقال مطلوب سیالات در لوله ها

صاف بودن سطح داخلی لوله های مسی ویژگی مهم دیگری است که باعث سهولت در جریان سیالات و گازها بوده و علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی به حساب می آید. درواقع به دلیل وجود این صافی سطح داخلی، مقاومتی که معمولا در مقابل جاری شدن سیالات در داخل لوله ها ایجاد می گردد، به حداقل رسیده و محدودیتی برای انتقال جریان به وجود نمی آید.

 

برخورداری از ایمنی بالا

ایمنی و امنیت بالا از جمله مواردی هستند که برای استفاده از هر محصولی مورد توجه واقع می شوند. این لوله های مسی نیز به دلیل بهره مندی از چنین مشخصه ای در اکثر صنایع و برای اهداف گوناگون دارای کاربری گسترده می باشند. مقاومتی که لوله های مسی در برابر حریق و آتش سوزی از خود نشان می دهند یکی از این مواد به شمار می رود که در صورت بروز حوادث احتمالی، مانع از انتشار آتش سوزی خواهند شد. بنابراین بهترین گزینه برای استفاده در لوله کشی کولرهای گازی محسوب می شوند چراکه هیچ نوع ماده قابل اشتعالی در ساختار و همچنین نصب آنها به کار نمی رود و کاملا قابل اعتماد می باشند.

 

بهره مندی از استانداردهای لازم

به طور کلی می توان ضریب اطمینان بالا و بهره مندی از طیف وسیعی از استانداردها را مهم ترین علت استفاده از لوله مسی در کولر گازی دانست. به این صورت که روند تولید این لوله و اتصالات به نحوی هستند که کلیه قوانین و شرایط مورد تایید نهادهای کنترل کیفیت کشور برای آنها کاملا به اجرا رسیده است.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.