انواع نوارهای نسوز

انواع نوارهای نسوز
انواع نوارهای نسوز

انواع نوارهای نسوز موجود در بازار برحسب موارد قابل استفاده و کیفیت کار متنوع هستند که بر اساس نیازها تهیه و تولید می شوند. اصولا نوارهای نسوز را به دلیل آنکه می توانند یک عایق سازی حرارتی خوبی را ایجاد کنند می توانند در کارخانه ها و شرکت های تولیدی مختلفی بکار برده شوند. نوارهای نسوز به پارچه های نسوزی که در بازارهای عرضه و توزیع می بینید بسیار شبیه می باشند و تفاوت عمده آنها در اندازه و پهنای آنها می باشد.

 

سایزی که نوارهای نسوز را با آنها می توان شناخت، معمولا دارای پهنای کمتر از 20 سانتی متر هستند. اختلاف در اندازه نوار نسوز نیز وجود دارد به این منظور که برای تمامی کاربردها و موارد استفاده می توانید از نوار نسوز مناسب فعالیت و خدمات خود استفاده کنید و از این جهت بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

اگر نمی دانید که چه نوع نوار نسوزی در چه سایز و اندازه ای می تواند برای کارهای عایق حرارتی شما مناسب باشد توصیه می کنیم که از راهنمایی مشاوران فروش گاما صنعت درخواست راهنمایی را بدهید.

 

امروزه اکثر تولید کنندگان نوارهای نسوز، از یک بیس پایه ای موارد مصرفی در تولید خود استفاده می کنند که اکثر نوارهای نسوز از موادی چون الیاف فایبر سرامیک، فایبر گلاس و فایبر آرامید تشکیل شده اند.

اگر قصد خرید نمونه ای از نوارهای نسوز را دارید حتما به بخش قیمت فروش انواع نوار نسوز مراجعه کنید و با محصولات متنوع به همراه توضیحاتی که ارائه شده است آشنا شوید. در ادامه می توانید برای خرید انواع نوارهای نسوز بصورت اینترنتی و آنلاین و حتی حضوری اقدام کنید .

 

نمونه های نوار نسوز برحسب کاربرد

کاربرد نوارهای نسوز برحسب میزان کیفیت آنها در عایق حرارتی مرتبط می باشد، که هرچه جنس عایق حرارتی در نوارهای نسوز مقاوم تر باشد می تواند در صنایع قوی تر با نیاز بیشتر به عایق حرارتی مورد استفاده قرار گیرد.

 

نوار آزبستی نسوز

از قدیمی ترین نمونه ها در بین انواع نوارهای نسوز، آزبستی می باشد که الیاف بکار رفته در آن نیز خالص ترین ها در بین سایر نوارهای نسوز می باشد.

چون در سالهای اخیر کشف شده است که الیاف آزبستی با آنکه طبیعی است اما می تواند سلامت انسان و محیط زیست را مورد تخریب قرار دهد، استفاده از آن محدود تر شده است.

اگر می خواهید که این نوار نسوز را در محیط ها و مکان هایی استفاده کنید که با با انسان و مواد غذایی و تغذیه او مرتبط نیست، استفاده از آن بلامانع است.بعنوان درزگیری در دریچه هایی که با شعله ارتباط دارند و همچنین برای داکت های کوره ای مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین بعنوان یک عایق پشتیبان در صنایع مرتبط و همینطور برای آسترکاری سطح هایی که داغ هستند از نوارهای نسوز آزبستی استفاده می شود.

 

نوار نسوز سرامیکی

نوارهای نسوز از نوع سرامیکی مقاوم ترین نوارها در برابر حرارت ها شناخته شده اند. این میزان مقاومت حرارتی در نوارهای نسوز سرامیکی برمی گردد به الیافی که در تولید آنها بکاربرده می شود. نوار نسوز سرامیکی از هشتاد درصد الیاف آلومینا که نسوز است تشکیل شده است. بیست درصد باقی مانده از الیاف تشکیل دهنده در این نوع نوارهای نسوز، مواد آلی و حتی فیبرهای نسوز می باشند.

درواقع سرامیک های بافته شده همان الیاف تشکیل دهنده این نوع نوار نسوز می باشد که بصورت عرضی از عرض ده سانتی متری تا عرض صد سانتی متری در ضخامت های متنوع بین یک و نیم تا پنج میلیمتر تولید می شوند. جهت دریافت اطلاعات تکمیلی پارچه و نوار سرامیکی نسوز روی لینک مربوطه بزنید.

 

نوار فایبر نسوز

در حدود بیست سال گذشته پرمصرف ترین انواع نوارهای نسوز ، همین نوارهای نسوز فایبر بوده اند. زمینه ها و صنایعی که از این نوارها بیشتر استفاده می شده است مربوط به مواردی چون عایق حرارتی لوله های بخار و همچنین در تولید و  ساخت انواع لباس هایی که در برابر شعله های آتش مقاوم هستند استفاده و کارایی دارند. یکی از بهترین و پر استفاده ترین مواردی که از نوار نسوز فایبر می شود در حوزه بسته بندی تجهیزاتی می باشد که به جهت صادرات تهیه و آماده می شوند.

 

 نوار نسوز فایبر گلاس یا نوار ابریشمی نسوز

هنگامی که نوارهای قدیمی آزبستی محدودیت استفاده را برای مصارف صنایع مختلف بوجود آورد، قطعا برای آن می بایست جایگیزینی در حد آن کیفیت و کارایی معرفی شود که در این بین انواع نوارهای نسوز ابریشمی یا فایبر گلاس به بازار عرضه شدند.

مهم ترین جایگزین نوار آزبستی، دیگر هیچ نوع ضرری برای انسان و محیط زیست نخواهند داشت و حتی دارای مقاومت بالا و همچنین اصطحکام های کششی در برخورد با انواع مواد شیمیایی دارند. نمونه های مختلفی از این نوع نوار نسوز برحسب ضخامت و پهنا عرضه و تولید شده است که جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه نوار ابریشمی نسوز (فایبرگلاس) در گاما صنعت مراجعه کنید.

 

نوار کپتون یا چسب کاپتون

نوار کپتون یا به عبارتی چسب کاپتون  درواقع بصورت یک چسب نواری است که هم بعنوان عایق الکتریکی مورد مصرف قرار می گیرد و هم بعنوان نمونه ای از عایق های حرارتی باکیفیت به کار برده می شود.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.