ورق میکا رولی

ورق میکا رولی

ورق عایق میکا رولی

ورق میکا رولی نسوز یک ماده ی معدنی با ارزش است که از کانی های سنگ های آذرین , رسوبی و دگرگون بدست می آید. مقاومت حرارتی و مقاومت الکتریکی بالا ، دو مزیت مهم میکا می باشد که باعث شده این ماده معدنی در صنایع عایق بندی حرارتی و الکتریکی کار برد های فراوانی پیدا نماید.

توضیحات

ورق میکا رولی چیست ؟

ورق میکا رولی ، نسوز دارای سابقه قابل توجهی در زمینه صنایع متنوع است که در بازار صنعت وجود دارد .

امروزه فروش این محصولات از طریق توزیع کنندگان قابل اجراست و هدایت می شود .

پوسته های ورق میکا رولی

مواد اولیه ورق میکا رولی با دقت انتخاب می شوند و پوسته های میکا با دقت مورد بررسی قرار می گیرند که نه تنها تولید و کیفیت بالای محصول را تضمین می کنند بلکه در طول دوره سرویس دهی میکنند.

تا در بالاترین و سختگیرترین استانداردها در شعله و ویژگی های مقاوم در برابر آتش مقاومت بهتری داشته باشیم .

بسته به نوع محصول ، استاندارد و طراحی آن بیش از 1.000 درجه سانتیگراد.

محصولات میکا برای عایق الکتریکی

ورق میکا رولی فقط مختص به میکا است. ارزش افزوده ما در کل زنجیره تولید کاملاً مشهود است.

این کار با استخراج ، تهیه ضایعات میکا ، تهیه خمیر کاغذ میکا ، تولید کاغذ میکا و درنهایت تولید نوارهای میکا آغاز می شود که می توان از آنها با بالاترین استانداردها برای ساخت مواد عایق الکتریکی استفاده کرد.

ورق رول میکا از دو نوع تشکیل میشود :

 1- فلوگوپیت 

 2- موسکوویت

برای انواع مختلف و بسته به ویژگی های حرارتی و برقی مورد نیاز استفاده می کند.

نوارهای آغشته به فشار خلا (VPI)

نوارهای غنی از رزین ( RR)

نوارهای عایق رسانا

میکا ها نوعی کریستال بوجود می آورند که از لحاظ رنگ متفاوت هستند .

یعنی رنگ این ورق میکا ها از بی رنگ به ترتیب به سمت رنگ های سبز, قرمز, قهوه ای و سیاه میل می کند.

با توجه به اینکه ورق میکا عایقی عالی در برابر الکتریسیته و گرماست و می تواند تا 1100 درجه سانتیگراد را ساپورت کند .

 

 

کاربرد ورق میکا در صنایع تولیدی و مصرفی مورد نظر شما

میکا را یک ماده ی معجزه آسا به جهت داشتن ویژگی تطبیق پذیری و دوام بسیار بالایی که دارد می شناسند. هر چند که در اکثر صنایع همانند قطعات الکتریکی و همچنین در کوره های ذوب بصورت گسترده تر قابلیت استفاده و کارایی را دارد، اما می تواند این دامنه ی کاربردی اش بسیار گسترده تر شود.

به زبان ساده تر میکای ورقه ای سفت را می توان به اشکال و طرح های مختلف، از راه حل های آماده تا مشخصات خاص و سفارشی تبدیل کرد. که همین خود موجب گردیده است تا بتوان کاربردهای زیادی از آن را بهره برداری کرد. شرکت گاما صنعت یکی از تامین کنندگان پیشرو لوله میکا در ایران است. ما می توانیم نه تنها لوله میکا، بلکه ورق میکا، نوار میکا، رول میکا، کاغذ میکا و قطعات میکا را نیز ارائه کنیم. اگر می خواهید بیشتر بدانید، لطفا با ما تماس بگیرید، ما ظرف 24 ساعت به شما پاسخ می دهیم.

ورق میکا عملکرد عایق الکتریکی خوب و مقاومت مکانیکی بالایی دارد که می تواند برای عایق کاری در دمای بالا میله های الکترود یا آستین های خروجی در کوره های الکتریکی با دمای بالا مانند فولاد و متالورژی و همچنین انواع لوازم الکتریکی، موتورها، کوره های ذوب الکتریکی و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار بگیرد. در مقایسه با لوله های سرامیکی سنتی، دارای ویژگی های کنترل آسان ضخامت و بیضی دیواره، تخلیه یکنواخت و عدم شکستن آسان است و این یک جایگزین ایده آل برای برخی از لوله های سرامیکی است.

 

کاربردهای ورق میکا

یکی از مزایای سنگ میکا این است که کاربردهای مختلفی را ممکن می کند از جمله بعنوان ورق میکا می توان برای موارد زیر مورد استفاده قرار بگیرد.

 

  • واشر مشعل
  • واشر منیفولد اگزوز
  • واشرهای مبدل حرارتی
  • عایق حرارتی
  • عایق برق

ویژگی های ورق میکا

ورق  میکا از نظر شیمیایی خنثی، غیر سمی و کاملاً بدون هالوژن است. مقاومت بسیار خوبی در برابر آب، اسیدها (به استثنای اسید سولفوریک)، بازها، روغن های معدنی و حلال ها نشان می دهد. همین خصوصیات باعث شده است تا ویژگی های زیر در انواع ورق میکا مشاهده شود.

  • مقاومت در برابر دمای بالا
  • مقاومت در برابر ولتاژ بالا
  • هدایت حرارتی پایین
  • عایق الکتریکی عالی
  • ضد آب است، یعنی ترسی از نفوذ آب ندارد، که به شما امکان می دهد بدون هیچ مشکلی در محیط های مرطوب استفاده کنید.

همچنین تمامی ورق های میکا نسبتاً سبک و برش آسان هستند، که امکان جابجایی آسان را فراهم می کنند. علاوه بر این، ویژگی نرم و انعطاف پذیر این ورق ها، باعث شده است تا امکان نصب بسیار ساده و قابل دسترسی برای همه را در پشتیبانی های متعدد و متنوع داشته باشد.

علاوه بر این، این واقعیت است که این ماده ای است که نگهداری آن آسان است و در طیف گسترده ای از کپی ها و فرمت ها، برای انتخاب گسترده، بسته به استفاده مورد نظر، در دسترس است.

 

 

 

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “ورق میکا رولی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محصولات مشابه