لباس کار نسوز

لباس کار نسوز
لباس کار نسوز

تقریباً در همه صنایع خطر آتش سوزی و شعله ور شدن وجود دارد. برای محافظت در برابر این خطر ، به لباس کار نسوز  نیاز دارید. میزان و تعداد کاربردهای که از این نوع لباس کار می توان داشت بسیار زیاد است که با توجه به هر موقعیت کاری متفاوت است و این امر در انتخاب لباس شما نیز تأثیر می گذارد. اما کدام لباس مناسب کار و فعالیت روزانه شماست؟

 

ادامه مطلب را بخوانید و بدانید که چگونه لباس کار نسوز مورد نیاز خود را به درستی انتخاب کنید.

 

لباس کار با پارچه نسوز

لباس نسوز چیست؟

لباس های مقاوم در برابر شعله، که شخص را در برابر شعله های آتش و تماس با شعله محافظت می کنند . شخصیت “بازدارنده شعله” به این معنی است که لباس نمی تواند به سوختن ادامه دهد. شعله به خودی خود خاموش می شود.

این نوع لباس کار نسوز و محافظ، تقریباً در همه صنایع مورد استفاده قرار می گیرد: در بخشهای نفت و گاز، در صنعت متالورژی و غیره است. در اینجا، خطر آتش سوزی و شعله اغلب همراه با سایر خطرات مانند خطر انفجار ، خطر حرارتی و خطرات مرتبط با کار با مواد شیمیایی خطرناک است.

اگر به دنبال لباس مناسب ضد شعله و نسوز می باشید، احتمالاً از خود می پرسید چه لباسی بخرید تا کارگران شرکت شما همیشه با خیال راحت کارهای خود را انجام دهند. هنگام انتخاب این نوع لباس ها، باید چهار عامل مهم را در نظر بگیرید.

 

1) رفتار لباس در شستشو چگونه است؟

یک سوال مهم این است که آیا شما باید هر روز لباس ها را بشویید؟ این مورد بسیار حائز اهمیت است؟ بنابراین ترجیح داده می شود لباسهای ساخته شده با پارچه ذاتی بازدارنده شعله انتخاب شود.

در این نوع پارچه ، ویژگی های بازدارنده شعله از ویژگی های الیاف است. این بدان معنی است که این خواص بازدارنده شعله قابل شستشو نیست.

این لباس ها پس از شستشو ، شستشوی بازدارنده شعله باقی می مانند. عمر این قبیل لباسها بسیار بیشتر از لباسهایی است که به سادگی با پوشش ضد شعله تولید شده اند. در واقع ، این با گذشت زمان و شستشو از بین می رود.

 

2) درجه سایش چیست؟

لباس ها لازم نیست هر روز شسته شوند. در این حالت باید میزان سایش را در نظر بگیریم. لباس مورد نیاز شما به نوع فعالیت شما بستگی خواهد داشت.

با درجه کم سایش، می توانید کاملا لباس های ضد شعله بخرید. طول عمر لباس بیشتر خواهد بود. خرید آن گرانتر است اما در دراز مدت لباس بسیار بادوام تری نیز هست. برای مثال لباس هایی با درجه پایین پوشیدن برای اپراتورها ایده آل است.

برای لباس هایی که از درجه بالایی از سایش استفاده می کنند، اوضاع کاملاً متفاوت است. در این حالت ، سایش لباس غالباً سریعتر از بین رفتن پوشش مقاوم در برابر شعله در شستشو است.

در نتیجه پس از 50 تا 100 بار شستشو لباس کار از بین می رود. در بسیاری از مشاغل یا فعالیت ها، مدتها قبل از این مرحله، سوراخ یا پارگی در لباس وجود دارد. 

 

3) لباس کار نسوز از چه موادی ساخته شده است؟

همانگونه که مشخص است لباس هایی که قرار است نسوز باشند و شعله های آتش را مهار کنند قطعا از الیاف و پارچه های نسوز تهیه می شوند. پارچه های نسوز نیز با توجه به آنکه در چه صنعتی قرار است رفع نیازی کند متفاوت از نظر وزن و ترکیبات ساخت هستند.

اگر برای پرسنل و نیروهای خود به دنبال یک لباس کار نسوز ایمن هستید بهترین اقدام آن است که پارچه نسوز را خودتان تهیه کنید و بعد برای تولید لباس کار وارد تولیدی و دوخت لباس های کار بصورت سفارشی کنید. اگر به دنبال پارچه نسوز و سایر ملزومات صنعت نسوز هستید می توانید با گاما صنعت پیشرو در توزیع و پخش مواد نسوز کشور ارتباط مستقیمی بگیرید .

 

4) لباس ضد شعله چه مدت دوام می آورد؟

با کارفرمای خود در این باره مشورت کنید که آیا باید هر روز کت و روپوش های ضد آتش را بشویید. اگر اینگونه است ، توصیه می کنیم لباسی را انتخاب کنید که با پارچه ای ذاتاً بازدارنده شعله باشد. بنابراین ، خواص از بین نمی روند. لباس هایی که دارای پوشش ضد شعله هستند پس از 50 تا 100 بار شستشو کاهش یافته یا از بین می روند. طول عمر آنها در درجه اول به استفاده از آن ، محیط کاری که در آن کار می کنید و نگهداری لازم بستگی دارد.

لباس کار

در زیر لباس کار نسوز چه لباسی بپوشیم؟

می توانید تیشرت و شلوار معمولی خود را بپوشید. اینها به عنوان یک لایه اضافی عمل خواهند کرد. البته، این می تواند از یک محل کار به مکان دیگر تغییر کند. دریغ نکنید که جزئیات بیشتر را از کارفرمای خود بخواهید. استفاده از لباس 100٪ نخی زیر لباس ضد شعله توصیه می شود ، زیرا در اثر تماس با شعله های آتش احتمالاً پلی استر مشتعل یا ذوب می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.