قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس

قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس
قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس

قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس که یکی از محصولات شناخته شده در دسته فرآورده های نسوز به شمار می رود، تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. درواقع وجود برخی تفاوت ها در ساختار این پارچه و یا تقویت آنها توسط برخی مواد، موجب گردیده که مصرف کنندگان، محصول مورد نیاز خود را در قیمت های مختلف تهیه کنند. پیش از آنکه به بررسی عوامل موثر بر این مسئله بپردازیم، بهتر است کمی درباره این نوع پارچه نسوز، ساختار، ویژگی ها و موارد کاربرد آن، صحبت کنیم و توضیحاتی را در اختیار علاقمندان و استفاده کنندگان از این گروه محصولات قرار بدهیم. بنابراین اگر فعالیت شما نیز در راستای صنایع و تولیداتی است که از پارچه نسوز فایبرگلاس بهره برده شده، دعوت می کنیم تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید. در ادامه ضمن ارائه اطلاعات لازم در مورد این محصول به بررسی قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس نیز خواهیم پرداخت.

معرفی پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه فایبرگلاس یکی از تولیدات پرکاربرد از سری محصولات نسوز است که قابلیت های متنوع و موثری در صنایع مختلف دارد. ویژگی های مثبت این محصول به اندازه ای است که اکثر کارشناسان، عقیده دارند این پارچه بهترین جایگزین برای آزبست است. چراکه برخلاف آزبست این پارچه نسوز، کمترین زیان و آسیبی برای محیط زیست و سلامت انسان به همراه ندارد. استفاده از الیاف نسوز و بافت با کیفیت از دلایلی است که این پارچه ثبات بی نظیری در مقابل حرارت و سوختن از خود به نمایش می گذارد. لذا در اغلب برنامه های صنعتی که وجود یک مانع حرارتی با سطح بالای مقاومت برای قرار گرفتن در مجاورت دمایی در حدود 650 درجه سانتیگراد احساس می شود، این پارچه انتخاب مناسبی به شمار می رود. به این ترتیب، قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس در مقابل مزایایی که ارائه می دهد، قابل توجه نخواهد بود.

ساختار پارچه نسوز فایبرگلاس

ساختار پارچه فایبرگلاس، متشکل از فیبر  Type Eیا الیاف شیشه ای با خلوص بالا است که به صورت ساتین یا تار و پودی به هم بافته می شوند و موجب انسجام ساختار و استحکام پارچه تولیدشده می گردد. الیاف به کار رفته در اسکلت و ساختار این پارچه از دلایلی است که موجب ارتقای توان حرارتی آن شده است. به طوری که قادر خواهد بود در دمای650 درجه سانیتگراد، خواص خود را حفظ نماید. البته نکته قابل توجه در مورد این پارچه های نسوز، کارکرد موثر آنها در دماهای زیر صفر است و تا منفی 150 درجه سانتیگراد می تواند قابلیت های خود را ارائه دهد. لذا این شاخصه نیز از فاکتورهای موثر بر قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس به شمار می رود.

مهم ترین ویژگی های پارچه نسوز

همانطور که اشاره شد، پارچه فایبرگلاس به واسطه بهره مندی از ویژگی های متعدد همواره مورد توجه صنعتگران بوده است. برخی از این مشخصات عبارتند از:

  • مقاومت مکانیکی: داشتن ساختار مستحکم، یکی از مشخصات پارچه فایبرگلاس است. به طوری که می توان گفت حتی از فولاد هم مقاومت بیشتری دارد.
  • عایق مطلوب الکتریکی: این محصول به رغم ضخامت پایین، عایق بی نظیر الکتریکی محسوب می شود.
  • پایداری عالی: عدم حساسیت به تغییرات دمایی موجب کاهش ضریب انبساط خطی این پارچه ها شده است.
  • قابلیت ترکیب: امکان ترکیب و تقویت با اغلب رزین های مصنوعی از دلایل تغییر در قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس نیز هست.
  • مقاوم در برابر پوسیدگی: دارای مقاومت فوق العاده ای در برابر پوسیدگی و نفوذ حشرات است.
  • دارای خاصیت دی الکتریک: این خاصیت، از دلایل وسعت کاربرد پارچه فایبرگلاس در صنایع الکتریکی می باشد.

کاربرد های پارچه فایبرگلاس

  • جایگزین عالی و مناسب آزبست برای استفاده در صنایع مهم نظیر نیروگاه های برق، مخازن نفت و پتروشیمی
  • کاربرد گسترده به عنوان یک پرده حرارتی برای کوره های صنعتی و القایی
  • بهترین متریال برای عایق بندی حرارتی در صنایع کاربردی همچون خودروسازی و کشتی سازی
  • کاربرد ویژه در تولیدات نسوز مانند لباس و دستکش آتش نشانی و کیسه های ضد حریق
  • قابل استفاده برای تولید انواع کاور نسوز

قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس

پارچه فایبر گلاس شامل طیف وسیعی از ویژگی ها برای کاربردهای گوناگون است که خرید آنها مستلزم پرداخت هزینه های متفاوتی خواهد بود. علاوه بر آن، انواع مختلف این محصول در ضخامت و رنگ های متفاوت و حتی تنوع در نوع بافت، عرضه می شوند. در مواردی حتی این پارچه ها توسط روکش های آلومینیومی و یا سیم های فولادی تقویت می شوند که همین مسئله به طور مستقیم در قیمت فروش این محصولات تاثیرگذار خواهد بود. کیفیت تولیدی و تفاوت در طول و عرض پارچه مورد نیاز هم دیگر عوامل موثر بر قیمت پارچه نسوز فایبرگلاس است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.