خرید انواع واشر نسوز

خرید انواع واشر نسوز
خرید انواع واشر نسوز

خرید انواع واشر نسوز برای صنایعی که با تجهیزات و قطعات صنعتی متنوع سروکار دارند، یک ضرورت به حساب می آید. این قطعات برای آب بندی و جلوگیری از نشت مایعات از مجاری دستگاه ها و همچنین اتصال محکم پیج و مهره ها کاربرد دارند که بسته به فشار و دمای محیط دارای مدل ها و ویژگی های متنوعی هستند. به همین دلیل، علاوه بر شکل و ظاهر، متریال ساخت و حتی نحوه استفاده از آنها نیز متناسب با زمینه کاربردشان متفاوت بوده و در انواع گوناگون طراحی می گردند. حتی ساختار واشرها نیز با نوع کاربرد آنها ارتباط مستقیم داشته و این محصولات در قطر و ضخامت های متنوع، تولید و روانه بازار می شوند. به همین دلیل خرید انواع واشر نسوز متناسب با کارایی و نقشی که در زمینه های مختلف صنعتی دارند بسیار مهم و حیاتی بوده و موضوع مورد بحث ما در این مقاله می باشد.

واشر نسوز چیست؟

معمولا احتمال آسیب دیدگی و دفرمه شدن تجهیزات و قطعات در صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی و دیگر صنایعی که در مجاورت دماهای بالا قرار دارند، بیشتر بوده و همین مسئله، لزوم استفاده از قطعات مقاومی مانند واشر نسوز در این صنایع افزایش می یابد. به طور کلی واشرهای نسوز را می توان محصولاتی متشکل از مواد اولیه مقاوم در برابر حرارت های بالا دانست. معمولا مواد اولیه و متریال مورد استفاده در ساخت این قطعات متنوع هستند، اما مهمترین ماده ای که در تولید واشرهای نسوز به کار برده می شود، ورق کلینگریت است. این نوع ورق نسوز که ورق واشر نیز نامیده می شود از ترکیبات متنوعی مانند پودر آزبست به همراه چند نوع رزین تولید شده که همین مواد، موجب تحمل بالای حرارتی آنها شده است.

اهمیت استفاده از واشرهای نسوز

همانگونه که می دانید، دقت در انتخاب و خرید انواع واشر نسوز در کارکرد صحیح تجهیزات صنعتی و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به آنها اهمیت و تاثیر زیادی دارد. چراکه واشرهای نسوز انواع مختلفی دارند و هر یک براساس ویژگی های ساختاری و مقاومتی که در برابر گرما و خوردگی به نمایش می گذارند، برای موارد خاصی به کار برده می شوند. درواقع این واشرها برای پاسخ به نیاز صنایع مختلف و استفاده در موقعیت ‌هایی متناسب با ویژگی های هریک از آنها، تولید شده اند که عدم توجه به این مسئله می تواند خطر آسیب دیدگی تجهیزات صنعتی را افزایش دهد. لذا صنایع مورد نظر می بایست مطابق با نیاز و سطح انتظارات خود، از مزایای انواع واشرهای نسوز موجود در بازار بهره برده و به این شکل، کارایی و دوام ماشین آلات صنعتی شان را افزایش دهند.

نکات مهم برای خرید انواع واشر نسوز

با توجه به اینکه انواع مختلفی از واشرهای نسوز با ساختارهای متفاوت و مشخصات گوناگون در بازار دیده می شود، انتخاب و خرید بهترین محصول برای کاربردها و زمینه های خاص به یک چالش مهم برای خریداران مبدل گردیده و همین امر توجه بیشتری را هنگام خرید طلب می کند. به همین منظور در این بخش به برخی نکات و فاکتورهایی که برای تهیه این قطعات حائز اهمیت هستند، مروری خواهیم داشت:

دمای قابل تحمل توسط واشر

مقاومت حرارتی بالا را می توان اصلی ترین شاخصه ای دانست که به واسطه آن، از واشرهای نسوز در صنایع مهم و حیاتی استفاده می شود. اما با توجه به تنوع واشرهای تولیدی، مقاومت گرمایی آنها نیز متفاوت است و می بایست بنابر شرایط دمایی محیط مورد نظر، نسبت به خرید انواع واشر نسوز اقدام نمود. معمولا واشرهای کلینگریت بین بازه 550 تا 650 درجه سانتی گراد قادر به حفظ ثبات و کارایی خود هستند.

فشار قابل تحمل توسط واشر

معمولا واشرها بین دو سطح و در شرایطی که فشار زیادی به آن وارد می آید، بسته می شوند. به همین دلیل بایستی در هنگام خرید آنها، فشار قابل تحملشان نیز مورد ارزیابی دقیق قرار بگیرد. چراکه همه انواع واشرهای نسوز قادر به تحمل هر فشاری نیستند و بی توجهی به این مورد، می تواند منجر به کاهش دوام واشر و آسیب دیدن دستگاه گردد.

محل نصب یا اتصال واشر

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید انواع واشر نسوز باید به آن توجه داست، محل نصب و قرارگیری واشر است. بر این اساس، جنس سطحی که با واشر در تماس است و یا مواد شیمیایی که ممکن است با این واشرها برخورد داشته باشند، عواملی هستند که بر دوام وکارایی آنها تاثیر دارند. از طرفی ابعاد محل اتصال واشر و تناسب قطر داخلی و خارجی آن با سطح مورد نظر نیز باید لحاظ گردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.