پارچه تفلونی فایبر گلاس

پارچه تفلونی فایبر گلاس
پارچه تفلونی فایبر گلاس

پارچه تفلونی فایبر گلاس PTFE ، یا پلی تترا فلورو اتیلن ، یک غشاء فایبرگلاس بافته شده با پوشش PTFE است. بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب و هوا است.

غشاء فایبرگلاس PTFE را می توان در آب و هوای مختلف اعم از قطب شمال سرد تا گرمای کویر سوزان با عمر پروژه مورد انتظار بیش از 30 سال نصب کرد.

پوشش فایبر گلاس PTFE از نظر شیمیایی بی اثر است ، قادر به تحمل درجه حرارت از -100 درجه فارنهایت تا + 450 درجه فارنهایت (-73 درجه سانتیگراد تا + 232 درجه سانتیگراد) است.

انرژی کم سطح از سطح ، سطحی را ایجاد می کند که به آسانی توسط آب باران تمیز می شود.

همچنین در برابر تخریب اشعه ماوراء بنفش  UVکاملاً محفوظ است . این ترکیب منحصر به فرد از بی تحرکی ، پایداری حرارتی و خاصیت سطح باعث می شود تا غشاء پارچه ای با پوشش PTFE از Birdair برای پروژه هایی که نیاز به آب و هوای برتر و مقاومت در برابر آتش دارند ایده آل باشد.

پارچه تفلونی فایبر گلاس

 سازه های فایبر گلاس PTFE با پذیرش استانداردهای ملی انگلیس ، فرانسوی ، ایتالیایی ، استرالیا ، ژاپن و آلمان و همچنین دستورالعمل های تعیین شده توسط انجمن آزمایش و مواد آمریکا  (ASTM) در سراسر جهان ساخته شده است.

 

پارچه تفلونی فایبر گلاس PTFE دارای مجوز شورای رتبه بندی بام انرژی است. در طی آزمایشات علمی از خواص خورشیدی آن ، مشخص شد که غشاهای فایبر گلاس PTFE 73٪ از انرژی خورشید را منعکس می کنند در حالی که تنها هفت درصد سطح خارجی آن را نگه می دارد.

 مقادیر خاصی از فایبر گلاس PTFE می تواند 14 درصد از انرژی خورشید را جذب کند در حالی که اجازه می دهد 13 درصد از نور روز طبیعی و هفت درصد از انرژی تجدید شونده (گرمای خورشیدی) از طریق آن انتقال یابد.

نخهای پارچه تفلونی فایبر گلاس PTFE مقاومت کششی نهایی 500000 PSI و مدول الاستیسیت 10.5 of 106 PSI را نسبت به فولاد حفظ می کند که به ترتیب 40،000 PSI و 29 x 106 PSI را ارائه می دهد. در شرایط عادی ، پارچه واکنش های عجیبی از خود نشان میدهد و تحت فشار قرار نمی گیرد.

فایبرگلاس بافته شده استحکام مکانیکی خود را به غشاء فایبرگلاس PTFE می دهد. این رشته ها ، که به عنوان شیشه بتا شناخته می شوند ، کمترین قطررا دارند و حداکثر انعطاف پذیری را برای غشا فراهم می کنند.

الیاف از شیشه مذاب داغ از طریق قالب های پلاتین به داخل رشته ها کشیده می شوند و سپس به هم بسته می شوند و در بسته های نخ چسبانده می شوند. نخها را در یک پارچه ساختاری گسترده بافته می شود ، که سپس برای تکمیل مراحل با فایبرگلاس PTFE روکش می شود.

عنصر اصلی که غشاء فایبرگلاس PTFE را از لعاب معمولی متمایز می کند ، ضریب سایه زنی مناسب آن است. با افزایش سطح روشنایی ، حتی آب و هوای سرد نیز با صرفه جویی در غشاء فایبرگلاس PTFE می توانید مصرف انرژی کلی را تحقق بخشید.

 در آب و هوای بسیار گرم ، حتی سطح روشنایی کم نیز باعث می شود تا غشای فایبرگلاس PTFE صرفه جویی در مصرف انرژی در مقابل سیستم های معمولی شود. سپس در مقایسه با سیستم های شیشه ای شیب دار معمولی می تواند چشمگیرتر باشد.

PTFE – FIBERGLASS MESH پوشش داده شده

غشاء فایبرگلاس با پوشش PTFE می تواند محصولی جامد یا مش باشد. اغلب در نمای ساختمان عمودی و کاربردهای سایه بان استفاده می شود. ساخت مش پارچه باعث می شود تا نور بیشتری وارد فضا شود و به هوا اجازه می دهد تا از داخل پارچه گردش کند.

به دلیل پیچ و خم غیرقابل کنترل ، آن را به یک نامزد عالی برای سازه های سایه دار بر روی عرشه های پشت بام بلند و سایر سازه های ساختمانی که به یک نوع سقف نوع II – 1 Hr نیاز دارند ، تبدیل می کند.

مشابه غشاء فایبرگلاس با پوشش جامد PTFE ، محصولات مش PTFE همچنین دارای طول عمر طولانی ، دوام عالی هستند و نیاز به نگهداری کمتری دارند. مشهای فایبرگلاس پوشش داده شده با PTFE از چند تولید کننده با انتخاب رنگ استاندارد محدود در دسترس است. رنگ های سفارشی در قفسه موجود نیست و نیاز به حق بیمه و خرید کل پارچه دارد.

TIO2 – PTFE پوشش داده شده

فایبر گلاس PTFE پوشیده از TiO2 غیر سمی و مقاوم در برابر شعله (دی اکسید تیتانیوم) یک غشای فوتوکاتالیستی تولید می کند که مانند برگ های یک درخت عمل می کند ، سایه و راحتی را فراهم می کند در حالی که به طور فعال باعث خنثی کردن آلاینده ها و بوها می شود.

PTFE با روکش TiO2 با طراحان و معماران در بخش های پایدار بازرگانی بام تجاری در سراسر آسیا یک انتخاب محبوب است و هم اکنون در حال پیدا کردن طاقچه های خود در سیستم های کششی سفارشی در آمریکای شمالی است.

مزایای تمیز کننده منحصر به فرد TiO2 باعث می شود مواد از طریق واکنش شیمیایی با اشعه ماوراء بنفش خورشید ، اکسیژن و بخار آب موجود در هوا ، خاک و سایر مواد آلی را تجزیه کنند.

این واکنش که به عنوان کاهش اکسیداسیون شناخته و بدون استفاده از مواد شیمیایی اضافی ، حلالها یا آب ، این مواد را به گازهای بی ضرر و اجزای طبیعی تبدیل می کند و رسوبات حاصل توسط باران شسته می شوند.

در نتیجه ، مواد غشایی روشن و تمیز باقی مانده و نیاز به سرویس مکرر را کاهش می دهد.

TiO2 – PTFE روکش شده یک قدم انقلابی در بازار ساختمان های سبز آمریکای شمالی است و عملکرد سیستم های بام را بهبود می بخشد.

پارچه در سه انتخاب موجود است که هر کدام با توجه به میزان تابش نور طبیعی درجه بندی می شوند. این پارچه ها برای مناطق ترافیکی شهری یا سنگین که در آن آلاینده های اگزوز گاز غیر صنعتی مانند نیتروژن و اکسید گوگرد (NOx و SOx) جمع می شوند ، ایده آل بوده اند.

PTFE LINER آکوستیک

ملاحظات آکوستیک در طراحی سازه ها عموماً در دو زمینه مورد نگرانی قرار دارد:

چگونه می توان پاکت سازه را در مقابل سر و صدای خارج از ورود به داخل مقاومت کرد و فضای داخلی را از منظر متجاوز چگونه خواهد کرد؟

در حالی که این دو موضوع برای پیش بینی سطح کلی عملکرد ارزیابی می شوند ، ملاحظات مربوط به هر یک کاملاً متفاوت است.

زمان واژگونی به طور مستقیم با حجم اتاق متناسب است و از نظر معکوس متناسب با میزان جذب است. با استفاده از آکوستیک داخلی ، زمان های واژگونی کوتاه برای درک خوب گفتار ضروری است.

اتاق های جلسات کوچک به ندرت مشکل دارند. با این حال ، محوطه های بزرگتر مانند خانه های میدانی ، مراکز آبزی و ورزشگاه ها به طور قابل توجهی مشکل تر هستند.

هنگام برخورد با جداسازی سر و صدای بیرونی ، معمولاً ساختمانها دارای معیار کلی نویز (NC) هستند که حداکثر میزان مجاز سر و صدای پس زمینه را برای استفاده در نظر گرفته شده از فضای تعیین می کند.

سطح NC از حداقل NC-20 در سالن های کنسرت تا حدود تقریباً NC-50 در امکانات ورزشی متفاوت است. مصالح ساختمانی مختلف پوسته باعث کاهش سطوح مختلف انتقال نویز خارجی می شود.

غشاهای صوتی با پوشش PTFE به ندرت در انتقال صدا عملکرد خوبی دارند و فضای داخلی را ایجاد می کنند که صوتی را به روشنی و بدون مانع انتقال می دهد.