ورق فیبر نسوز نخدار

ورق فیبر نسوز نخدار
ورق فیبر نسوز نخدار

ورق فیبر نسوز نخدار چیست ؟

ورق فیبر نسوز شامل :

ورق فیبر نسوز نخدار  ، فیبر نخ دار ، فیبر فایبرگلاس ، فیبر اپوکسی ، فیبر فنولیک و انواع لوله ، میلگرد و بوشن فیبر نخدار و اپوکسی می باشد.

فیبر استخوانی از رزین فنولیک و ماتریس کاغذ کرافت تشکیل شده که با فشار بالای ۲۰۰۰ تن پخته شده و از استحکام بسیار خوب برخوردار است ، فیبر استخوانی عایق الکتریکی و حرارتی می باشد و جهت پانچ کاری و تراشکاری و هرگونه ماشین کاری مناسب است.

 ورقه های نازک فیبر نخدار در صنایع الکترونیک و ضخامت های بالای آن در ساخت چرخ دنده ، قرقره ، پولی ، بوش و واشر و … کاربرد دارد..

فیبر نسوز استخوانی:

ورق فیبر نسوز نخدار که به آن تکسولیت نیز میگویند از چند لایه از مواد عایق الکتریسیته تشکیل شده است. ماده اصلی تشکیل دهنده این محصول که به صورت ورق و میلگرد قابل تولید میباشد از الیاف پنبه است که طی یک فرایند پرس گرم –یعنی تحت  فشار زیاد که با گرمای زیادی برای فرایند پختن همراه است- فشرده شده و در نهایت با یک رزین فنولیک ساخته شده است که بسته به افزودنی های مختلفی که به آن اضافه میشود مقاومت های مکانیکی و حرارتی مختلفی را از خود نشان میدهد.

رزین فنولیک که از ترکیب فنول و فرمالدهید در یک محیط قلیایی سنتز میشود یک ماده مستحکم است که یک سطح مقاوم را ایجاد میکند که به علت رنگ قرمز قهوه ای این رزین باعث شده این محصول نیز به چنین رنگی دیده شود همچین این پوشش سخت بر روی این ورقه باعث میشود برای برش و سوراخ کردن این محصول از دستگاهها خاصی استفاده شود.

ویژگی های ورق فیبر نسوز نخدار مقاومت مکانیکی و خواص ضد سایشی خوب است . فیبر نسوز استخوانی دارای مقاومت مکانیکی بالا و استقامت گرما در مقایسه با پلاستیک معمولی است. علاوه بر این، آن را به راحتی تحت اصلاحات مکانیکی مانند عملیات حفاری، عملیات تراشکاری، برش و کار تراش سنگ قرار میگیرد. در مقایسه با فلزات، فیبر نسوز استخوانی با مقاومت در برابر سایش، کشش و دوره خدمات طولانی مشخص شده است.

از جمله کاربردهای ورق فیبر نسوز نخدار  :

برای ساخت انواع واشر و اجزا موتورهای الکتریکی که تحت تاثیر بار الکتریکی و مکانیکی و اصطکاک هستند استفاده میشود. همچنین از این محصول برای ساخت انواع پنل های دی الکتریک، چرخ دهنده ها، سیلندر، قطعات الکترونیکی برای استفاده در فضاهای باز، ترانسفورماتورهای نفتی، تهیه دینام در نیروگاههای برق و همچنین یک جایگزین مناسب برای تولید صفحات برای تولید پمپ های خلا می باشد.

ورق های این محصول از ضخامت 0.2 میلی متر تا 100 میلی متر در طول و عرض های مختلف قابل تولید است، رنگ این محصول به علت وجود رزین فنولیک دارای رنگ قهوه ای متمایل به قرمز است.

برای مشاهده توضیحات بیشتر محصول و همچنین خرید ورق فیبر استخوانی کلیک کنید.

مشاوره : 02136349833 برای خرید ورق فیبر نسوز نخدار

 

فیبر نسوز نخدار

فیبر نسوز نخ دار:

فیبر نسوز نخ دار فنولیک از ترکیب پنبه سفید و رزین فنولیک ایجاد میشود که این محصول را تحت عنوان  ورق عایق بکلیت ، صفحه لمینت نخ دار فنولیک نیز می نامند. ورق بكليت يك ماده سخت و متراکم است كه از طريق اعمال حرارت و فشار به لايه هاي کاغذ يا پارچه اي كه آغشته به رزين فنلي است، ساخته شده است. این ورق های نخ دار معمولا از کاغذ سلولز، پارچه های پنبه ای، پارچه های نساجی مصنوعی، پارچه های شیشه ای یا پارچه های بافته نشده استفاده می شود.

زمانی که این الیاف در معرض گرما و فشار قرار میگیرند ، یک واکنش شیمیایی (پلیمریزاسیون) لایه ها را به یک لمینیت صنعتی تحت فشار بالا تبدیل می کند. رزین فنولیک به کار رفته در این محصول یک ماده تقویت کننده برای کاغذ، پارچه پنبه ای، پارچه ای شیشه ای و غیره محسوب میشود که برای ایجاد ترکیباتی با خواص مکانیکی و الکتریکی بهتر استفاده می شوند. سطح ئرق های ایجاد شده بسیار صاف و صیقلی و بدون حباب و ناخالصی میباشد.

 

از جمله ویژگی های ورق فیبر نسوز نخدار میتوان به خواص مکانیکی بالا، مقاومت در برابر مواد شیمیایی مانند روغن و همچنین خاصیت دی الکتریک بسیار خوب ورق فیبر نسوز نخدار اشاره کرد. درجه حرارتی که این فیبر میتواند تحمل کند دمای 130 درجه میباشد. فیبر نخ دار موجود دارای MTBF بالا (یعنی متوسط زمان قبل از شکست)، است همچنین در برنامه های کاربردی روانکاری و غیر روانکاری آرام تر کار میکند و عمر طولانی تری در مواجه با دستگاههایی دارد که در معرض سایش هستند.

از جمله کاربردهای این فیبر میتوان به استفاده از آن برای تولید قطعات ماشین آلات شیمیایی، قطعات ماشین آلات عمومی، دنده، ژنراتور، پد، پایه، ژنراتور، ترانسفورماتور، تثبیت کننده، اینورتر، موتور و جزء الکتریکی الکتریکی اشاره کرد. ورق فیبر نسوز نخدار را میتوان با ضخامت های مختلف از 0.25 میلی متر تولید کرد.

فیبر فایبر اپوکسی:

فیبر فایبر اپوکسی یا تکسولیت نیز شناخته میشود یکی از محصولات عایق میباشد که از ترکیب الیاف فایبرگلاس ایجاد شده که به منظور افزایش استحکام آن را با یک پوشش رزین اپوکسی می پوشانند. به اینگونه که ابتدا الیاف فایبرگلاس فشرده شده سپس با استفاده از یک غلطک رزین اپوکسی در تمام قسمتهای فیبر پراکنده میشود به گونه ای که سطحی کاملا صاف و صیقلی بدون حباب حاصل شود.

 الیاف فایبرگلاس نیز به خودی خود الیافی از جنس پشم شیشه هستند که با استفاده از مواد رزینی یک ساختار منسجم را ایجاد کرده به گونه ای که الیاف حاصل شده از آن تحمل دمایی بسیار خوبی دارند.   استفاده از رزین اپوکسی به عنوان یک چسب برای پوشش دادن الیاف فایبرگلاس این مزیت را دارد که یک ساختار مقاوم در برابر ترک خوردگی و خوردگی ایجاد میکند از سوی دیگر پوشش دادن الیاف با رزین اپوکسی 3.5٪ تا 4.5٪ مقاومت کششی را در برابر شکست بهتر از رزین پلی استر است.

از سوی دیگر وجود یک لایه رزین اپوکسی بر روی الیاف موجب کاهش بسیار زیادی از جذب رطوبت توسط سطح فیبر میشود. الیاف فایبرگلاس تقویت شده با اپوکسی دارای کاربردهای مختلف و متنوعی است که از آن جمله میتوان به ساخت قایق اشاره کرد.

برای مشاهده توضیحات بیشتر ورق فیبر نسوز نخدار و همچنین خرید ورق فیبر فایبراپوکسی در واتس اپ به ما پیام دهید کنید.