تسمه ، نوار نقاله pvc

تسمه ، نوار نقاله pvc
تسمه ، نوار نقاله pvc

تسمه ، نوار نقاله pvc، جزء پرمصرف ترین تسمه نقاله های موجود در بازار ایران می باشند. بهداشتی بودن تسمه نقاله پی وی سی و سازگاری آن با مواد غذایی، دارویی و بهداشتی مهمترین خصوصیت این تسمه می باشد.تسمه ، نوار نقاله pvc تنوع بالایی در عرض، ضخامت، رنگ، و نوع آج دارند و همچنین روش های گوناگونی در نحوه اتصال یا همان آپارات تسمه نقاله PVC (مداربسته کردن تسمه نقاله) به کار گرفته می شود.

دو جزء اصلی تسمه PVC، بافت نخ و پی وی سی موجود در آن می باشد. نوعی از این تسمه مقاوم به حرارت ۲۲۰ درجه است که بعد از کوره پخت در صنایع کاشی و سرامیک و… مورد استفاده قرار می گیرد. دوطرف این تسمه از نخ های نسوز استفاده گردیده تا تحمل دمای بالا را داشته باشد.
تسمه های pvc دارای ویژگی های خاصی از جمله:
۱- کار آیی در رنج های متفاوت دما
۲- خواص آنتی استاتیک
۳- مقاومت بالا در برابر اسید،چربی،روغن های صنعتی و آب
۴- ضد سایش
تسمه های نقاله پی وی سی، وارداتی و از بهترین برندها می باشند که بصورت تک لایه یا چند لایه از پارچه کتان و پلی استر در انواع عرض، ضخامت، رنگ و نوع آج، با توجه به درخواست و نیاز مشتری ارائه می گردند.

 

کاربردهای نوار نسوز چیست ؟ نوار های نسوز غالبا برای عایق بندی حرارتی و در برخی کارخانجات در جهت عایق بندی الکتریکی کاربرد دارند که گاهی در جهت بهره بردن از هر دو عایق نیز ، نوار ها کارایی دارند.


انواع تسمه های pvc:
۱- تسمه نقاله پی وی سی آجدار گریپ
۲- تسمه نقاله پی وی سی آجدار پله ای
۳- تسمه نقاله پی وی سی آجدار شیاری
۴- تسمه نقاله پی وی سی در رنگ ها و ضخامت گوناگون

نوار نقاله pvc

تسمه نقاله pvc یا نوار نقالهpvc که به آنها نوار کانوایر pvc یا تسمه کانوایر pvc هم گفته می شود؛ شاخه ای پرمصرف و بسیار کاربردی از دسته تسمه های نقاله می باشند که در بسیاری از صنایع همچون صنایع مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی، داروسازی، چاپ و بسته بندی و به طور کلی تمام صنایعی که در آن ها لزوماً می بایست از لوازم و تجهیزات بهداشتی و سازگار با مواد بهداشتی و خوراکی استفاده شود کاربرد دارند .

طرز تهیه نوار نقاله pvc

تسمه نقاله های پی وی سی از تزریق pvc بر روی لایه های نخ بافته شده بدست می آید که این نخ می تواند نخ پلی استر و یا بافت کتان، مقاوم به کشش و سایش باشد. کاربردهای گوناگون تسمه نقاله های pvc باعث شده تا این تسمه ها در طیف های وسیع از نظر ضخامت و رنگ تولید شوند.

ضخامت تسمه نقاله های pvc یکی از مهمترین المان ها برای انتخاب تسمه نقاله متناسب با نوع مصرف می باشد ، بدیهی است که با بالا رفتن ضخامت، تعداد لایه های نخ وpvc بیشتر شده و در نتیجه تسمه نقاله مقاوم تر در برابر کشش و سایش می شود و وزن تسمه بیشتر شده لذا نیروی بیشتری از سوی موتور دستگاه جهت به حرکت درآوردن تسمه لازم است.

بالا رفتن ضخامت نوار نقاله باعث می شود میزان انعطاف تسمه کمتر شده در نتیجه قطر غلطک های سر و ته نوار نقاله باید متناسب با انعطاف و خشکی نوار نقاله باشد. تسمه نیز همانند دیگر دارای سطح صاف و صیقلی و یا آجدار باشند. تسمه نقاله های pvc آجدار دارای تنوع بسیار زیادی می باشند که هر کدام بسته به نوع و ارتفاع آج برای خطوط نقاله با شیب های مختلف و حمل مواد و اجسام با وزن های مختلف مناسب می باشند.

لازم به ذکر است تسمه های نقاله pvc میتوانند در سطح زیرین خود یعنی سطحی که روی غلطک قرار می گیرد دارای بافت نخ پلی استر باشد که به آنها اصطلاحاً تسمه نقاله pvc پشت نخی یا پشت پارچه ای گفته می شود و یا در هر دو طرف خود دارای سطح pvc باشد که اصطلاحاً به آنها تسمه نقاله دوطرف pvc گفته می شود. یکی از پر مصرف ترین انواع نوار نقاله های پی وی سی آجدار، تسمه نقاله های pvc آج شطرنجی می باشد.

تسمه نقاله pvc آجدار برای حمل مواد و اجسام و قطعات در خطوط نقاله شیبدار با شیب ملایم (کمتر از 30 درجه) می باشد؛ چرا که بلندی آج روی این تسمه ها به بیش از 2 m.m نمی رسد. لذا شیب های تند برای مواد و قطعات صیقلی کاربرد ندارد.

این پروفیل ها که از تزریق pvc در قالب های مختلف طبق اندازه های استاندارد تولید می شوند؛ می توانند درطول و یا عرض تسمه در فواصل دلخواه نصب شوند. پس از برش نوار نقاله در طول و عرض طبق اندازه سفارش داده شده نوبت به آپارات (اتصال) دو سر تسمه نقاله می رسد.

آپارات تسمه نقاله آخرین مرحله از ساخت یک تسمه نقاله می باشد و به ظرافت و دقت بالایی احتیاج دارد. شرکت گاما صنعت سعی می کند این امر را به نحو احسنت و طبق آخرین متد های روز و بوسیله بروزترین و با کیفیت ترین مواد مصرفی انجام دهد. برای خطوط نقاله ای که امکان نصب تسمه بصورت مدار بسته و آپارات شده نیست می توان از اتصالات جدا شونده که بصورت بست های سوزنی و یا بست های چنگکی هستند استفاده کرد.