آیا پارچه نسوز واقعا نمی سوزد ؟

آیا پارچه نسوز واقعا نمی سوزد ؟
آیا پارچه نسوز واقعا نمی سوزد ؟

آیا پارچه نسوز واقعا نسوز است یا هیچ وقت نمی سوزد ؟

 آیا پارچه نسوز واقعا نمی سوزد ؟ مدت زیادی پیش از به وجود آمدن و اختراح مواد ضد حریق و حتی پارچه نسوز ، آب کاربرد فراوانی داشت و برای نسل های قبل از ما بسیار مفید بود چرا که این ماده هیچوقت نمی سوخت.

از طرفی دیگر حاضر و آماده بود و نیاز به طی کردن هیچ فرآیند خاصی نداشت. اما مشکلاتی هم داشت که عبارت بودند از داغ شدن و مشکل مهمتر آن بود که نمی شد از آن لباس درست کرد.

پس باید چه می کردند؟

مردم باهوش فنلاند ، در چیزی حدود چهار هزار و پانصد سال پیش ، بافت طبیعی و مهمی را کشف کردند که در مقابل سوختن مقاوم بود.

این مردمان از آن گلدان ها و کوزه های ضد حریق ساختند که پیشرفت بزرگی در این زمینه محسوب می شد. یونانیان بعد ها آن را پنبه نسوز نام گذاری کردند و شمع هایی را که ما امروزه در مهمانی ها و تولد هایمان فوت می کنیم را ساختند.

آیا پارچه نسوز واقعا نمی سوزد ؟

امروزه می دانیم که این مواد سرطان زا هستند و نمی توان استفاده های گسترده از آن کرد. در اوایل دهه 1961 شرکت dupont یک ماده شیمیایی جدیدی را به بازار عرضه کرد که از ریسین الیاف آرامید بدست آمده بود و آن را nomex نامید.

در سال 1966 و 1965 میلادی ، در اولین فصل مسابفات اتومبیل رانی این سال ها ، پوشاک نومکس در اتومبیل ها مورد استفاده قرار گرفت و تا سی و پنج سال بعد این محصول بر تخت سلطنت مواد نسوز حکمرانی کرد.

آیا پارچه نسوز هیچ موقع نمی سوزد؟

ضد آتش ، بازدارنده شعله ، مقاوم در برابر حریق ، نسوز ، ضد احتراق . بگذارید واضحتر بگوییم و خیالتان را راحت کنیم ، چیزی در دنیا وجود ندارد که تا ابد نسوز باشد.

هرچیزی به هنگامی که در معرض دمای بالا و کافی قرار گیرد و مدت زمان مشخصی را طی کند ، می سوزد و از بین می رود.

زمانی که از پارچه نسوز سخن می گوییم و ادعا می کنیم که نسوز می باشند ، در واقع منظورمان آن است که این محصولاتی هستند که ساخته دست بشر بوده و از آزمون ها و استاندارد های جهانی مربوط به پارچه های نسوز سربلند بیرون آمده اند.

قوانین سفت و سختی نیز این استاندارد ها دارند ، مثلا اگر یک پارچه ی نسوز ، ذاتا نسوز نباشد می بایست آن محصول را پارچه مقاوم در برابر آتش نامگذاری کرد.

بازدارنده شعله نیز بدین معنی است که پارچه نسوز در برابر شعله ها مقاوم است و یا مانع گسترش بیشتر یک آتش سوزی می شود.

یک محصول که برچسب بازدارنده شعله به روی آن خورده است می تواند از موادی تولید شود که خود ذاتا نسوز می باشند و یا از بافت های مخصوصی درست شده باشند.